Nekromanti [Nyhet|Promo] Rotsystem skickat till provtryck!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Efter att ha layoutat 300 sidor på tre dagar och därefter kombinerat lektions- och jobbfyllda dagar med att få ihop både sidhänvisningar, omslag och register (samt ett gäng finlir) så har jag nu nått en riktig milstolpe: Rotsystem är skickat på provtryck!

Jag är inte nöjd med allt, såklart. Men finns det något jag lärt mig genom att skriva fyra rollspel (nu fem) så är det att tillräckligt bra är tillräckligt bra. Klart jag kommer att vilja göra om grejer, och det kan jag ju göra fram till "riktiga" trycket iaf. Men nånstans måste man släppa taget och acceptera att det är som det är. (Och börja skriva på nästa spel...)

INLAGA

OMSLAG

Det blev en rejäl bibba på 306 sidor. Jag ombads göra ryggen på omslaget 18 millimeter bred, så det blir nog en rätt schysst bok att slå folk i huvudet med. A5, såklart.

Står på min lista just nu:
- Gå igenom registret ett par gånger till och fundera över hur saker egentligen ska grupperas.
- Skriva om baksidestexten tills den funkar.
- Kanske layouta om kapitlet Exempelrollpersoner. Det blev jag inte jättenöjd med.
- Försöka hitta vilka tre färgsidor Publit tycker att de hittar men som jag inte förstår var de kommer från (jag har 7 eller 8 färgbilder men betalar i dagsläget för 11 färgsidor...).

Men jag kommer att ha med mig ett spel till GothCon iaf. Så mycket är säkert.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Grattis! Jag har bläddrat lite och tycker det ser riktigt schysst ut. Om man hittar eventuella fel, är hur länge har man på sig att meddela det innan du ska skicka in det riktiga trycket?

Sen kom jag på nu vilken association jag får av omslagsbilden. Den här förstås:



Det är för mig ingen dålig referens i varje fall!
Vimes said:
Okej. Bilden blev hälften så stor när det blev ett riktigt inlägg av det här. Nåja.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Vimes;n10389 said:
Grattis! Jag har bläddrat lite och tycker det ser riktigt schysst ut. Om man hittar eventuella fel, är hur länge har man på sig att meddela det innan du ska skicka in det riktiga trycket?
I princip tills jag får provtrycket, plus kanske någon dag eller så. Jag har ingen aning om vad leveranstiden är; tidigare har de haft fem arbetsdagar för vanligt tryck men de har sagt att det minskat. Vet inte hur eller om det påverkar provtrycket.
Vimes said:
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
krank;n10381 said:
- Försöka hitta vilka tre färgsidor Publit tycker att de hittar men som jag inte förstår var de kommer från (jag har 7 eller 8 färgbilder men betalar i dagsläget för 11 färgsidor...).
Det har smugit sig in några färgbilder. Ser ut som Illustratorbilder. Dessutom ligger några linjer i fullsvart (100/100/100/100),

Vad jag hittar så är det färg med på sid:
8, 9, 38 (taipei tower), 50, 59, 67 (omnilogga), 115, 117 (linjer i fullsvart (100/100/100/100), 139 (manick-bild), 142 (linjer fullsvarta), 143, 176 (tärningsbild färg), 199, 275 (ett objekt i Illustratorbilden i färg).

I Acrobat Pro: Visa > Verktyg > Tryckproduktion. Välj "Förhandsgranska utdata" och se där till att välja bort "process svart". Då ser du inte det som skall tryckas i svart utan bara de övriga s.k. "färgplåtarna".

Dessutom färg på utfallet med på sid 198 (utfall från 199) och 58 (med utfall från 59)
krank said:
Jättestort tack! Det ska jag definitivt fixa ikväll.
 
Top