Nekromanti [NYHET] Lamentations slår på stort...

G

Guest

Guest
James Raggi, galningen bakom Lamentations of the Flame Princess, gör det igen. Denna gång har han med hjälp av en stor skara speldesigners dragit igång hela 19 stycken indiegogo-kampanjer där varje har som mål att bli ett nytt scenario till Lamentions of the Flame Princess.
Bland kollaboratörerna finner man flera kända namn t.ex. Vincent Baker och Monte Cook.

Varje enskilt scenario kräver en 20$-pledge för att i slutskedet ge den fysiska produkten.
Vill man ha samtliga produkter med tillräcklig funding kan man pitcha in 180$.

Samlingssida för kampanjerna där man dessutom kan se hur det går för var och en.

Edit: Indiegogo var det. Inte kickstarter.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
19 dagar kvar men ingen av de har ännu fått in tillräckligt med pengar..
Vad tror ni, hur många av de kommer nå upp till sitt mål?
Och vilka?
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Jag tror inte att något äventyr kommer nå målet, utom möjligtvis Jeff Rients. Projektet har hela tiden, i mina ögon, verkat lite "den som gapar över mycket." 6000 dollar för ett äventyr är för mycket pengar, vilket jag tror gör att folk drar öronen åt sig. 19*6000 dollar är ännu mer. Som jämförelse kan man titta på Meguey Bakers tusen och en natt. Hon äskar 1001$ för ett spel, och har också skramlat in MER pengar än vad den andra Baker har gjort. Jag tror det är viktigt att framstå som en skön typ som arbetar nästan gratis. Det tilltalar folks empati "nej, inte ska du behöva gå hungrig - här ta en slant". När man tar ordentligt betalt blir det mer som utpressning, eller en vanlig tråkig transaktion.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag tror inte det går alls. Den senaste tiden har det vart en uppsjö kickstarters för rollspel och äventyr och liknande och jag utgår från att förr eller senare så måste folk säga stopp och inte köpa precis allt som kommer. Så dels kan timingen vara lite off, informationen om vad äventyren handlar om står inte på deras sida (det får man tydligen leta upp själv någonstans?) och ribban är satt för högt för ett äventyr på indiegogo.


Storuggla, köpte inte ens en korv
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Det här är en "fixed funding"-grej, då får man tillbaka sina pengar. Hade det stått "flexible funding" hade man inte fått tillbaka pengarna.
Jag är inte säker på hur många som kollat upp det utan utgår från att Indiegogo drar pengarna oavsett vilket, det kan ju hålla nere antalet donatorer kanske.


Storuggla, gorbypirogens skräck
 
G

Guest

Guest
Raggi har ju dessutom kört två lyckade crowdfundingkampanjer i närtid, vilket säkert kan ha en utmattande effekt.
 
Top