Nekromanti NYHET: I morgon öppnar en ny svensk spelwebshop

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.


Storuggla, speciellt med nya butiker
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag?
Jag kanske är naiv och dum, men jag har köpt grejer på faktura och avbetalning via Klarna; de har nåtslags koppling till Nordea och jag har haft noll problem med dem.

Fast jag kanske missat något.

Storuggla said:
eller faktura
Klarna Faktura 14 dagar är... ja, faktura. Det är bara det att Lekbergs inte sköter hanteringen av fakturorna själva...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Storuggla said:
Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Utöver att Klarna Finans tillhandahåller faktura, så går det också att betala med kort hos Lekberg's. Så jag tycker inte det finns något att klaga på =)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Klarna Finans är ganska stort. Så som jag förstått det hanterar dem betalningar för många webbutiker t.ex. CdOn och Webbhallen. I många av mina beställningar som jag gjort så har det aldrig krånglat, så jag kan rätt säkert säga att du inte har något att oroa dig för.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.


Storuggla, speciellt med nya butiker
Klarna Faktura, Klarna Konto ELLER via DIBS - och DIBS är stora.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,302
Location
Göteborg, Lindome
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag?
Klarna är Nordeas finansbolag. De hanterar både fakturering (fakturabelåning) och avbetalningskonto åt en massa företag.

Dessutom säljer de svarta tuppar för nattliga offerriter... tror jag. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
anth said:
Lekbergs = Andy här på forumet?
Ja, Anders ”Andy” Lekberg är, vad jag förstår, ena halvan. Den andra torde vara hans bror Magnus.

En forumit slår igen sin butik, en annan öppnar. Circle of Life, lalala, que Elton!
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.

Storuggla, speciellt med nya butiker
Mighty powerful vodoun, man! They say:
Vi ser nämligen till så att du alltid får varan först och betalar sen, och bara behöver använda sådana uppgifter som du kan utantill för att genomföra ett köp.
I is never seen THAT powerful Iwa before. I is no longer to buy my games in Papa Legba webstore or no more going to use my Baron Samedi credit card!
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Jag har jobbat för dem, på tiden de kallades Kreditor (ungefär fyra år sen nu) och ska jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera varken deras säkerhet eller kundfokus från tiden jag jobbade där.

Men det kan såklart ha ändrats.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
bozar said:
Arfert said:
Se på fan, de hade Saga i lager, trodde det var slut nästan överallt.
Hur ser du det? De har ju ingen lagerstatus :/
Kollade nyss om de hade Saga, men deras distributör hade gett felaktiga uppgifter. så njet Saga.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tony.M.Meijer said:
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Jag har jobbat för dem, på tiden de kallades Kreditor (ungefär fyra år sen nu) och ska jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera varken deras säkerhet eller kundfokus från tiden jag jobbade där.

Men det kan såklart ha ändrats.
Jag har avbetalningar hos Klarna liksom att jag har handlat på "vanligt vis" (faktura) från flera företag som har Klarna som boss för fakturorna - exempelvis Dustin Home och Adlibris. Det har aldrig varit några problem och de verkar växa och bli bättre eftersom allt fler företag verkar välja dem.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
556
Location
Gävle och Åland
Storuggla said:
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag?
Klarna har en helt suverän tjänst: om man missar betalningsdatum (vilket *hrmf* hänt) så får man ett mail och kan gå till en länk på deras hemsida där sista betalningsdag kan flyttas fram 10 dagar så att man slipper påminnelsefaktura. Aldrig haft problem med dem och som sagt är det Nordea bakom.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Klarna Finans samarbetar med bla Cdon. Inget att vara rädd för såvida du tänker betala i tid.
 
Top