Nekromanti [Nyhet] H. P. Lovecraft Preparatory Academy

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag hittade en kul Kickstarter
H. P. Lovecraft Preparatory Academy - Tabletop RPG

Tänk er Harry Potter med vänner som löser "Scooby Doo"-mysterier där monsterna är riktiga Cthulhuida varelser på en internatskola i New England.

Regelmotorn är Prose Descriptive Qualities (PDQ) System från Atomic Sock Monkey
Kort sammanfattning: slå 2d6 + modifiers vs. svårighetsgrad.
Wikipedia om PDQ-system
pdf med regler
Utan att ha läst så noga får jag för mig att det liknar regelmotorn i Svenska Kulter.
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Inte överdrivet avancerade regler men rolig idé, måste väl antagligen skaffa den... :rolleyes:

När skolan är över får man anställning på Delta green, Pisces eller the Laundry.
Or you could join the dark side.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ithaqua;n274625 said:
När skolan är över får man anställning på Delta green, Pisces eller the Laundry.
Or you could join the dark side.
Delra Green hade dock totes bränt ner den här skolan och skjutit alla inblandade i huvudet ????

Att skjut någon i huvudet och sedan bränna ner byggnaden är förövrigt att "Delta Greena dem" precis som att loota någon är att "Greyhawka dem". :p
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
God45;n274627 said:
Delra Green hade dock totes bränt ner den här skolan och skjutit alla inblandade i huvudet ????

Att skjut någon i huvudet och sedan bränna ner byggnaden är förövrigt att "Delta Greena dem" precis som att loota någon är att "Greyhawka dem". :p

Någon måste också säga "vi talar aldrig mer om det här" när DG Cellen sprängt ett townhouse på Manhattan efter att ha skjutit alla som bodde i det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jocke;n274634 said:
Någon måste också säga "vi talar aldrig mer om det här" när DG Cellen sprängt ett townhouse på Manhattan efter att ha skjutit alla som bodde i det.
Ja! :D

Och "Det här är en Black-ops nu. Lämna inga vittnen!"
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Det är inte en riktig DG operation förrän en av de tre överlevarna skjuter de övriga för att de vet för mycket. Om det nu blir några överlevare.
 
Top