Nekromanti NYHET: Gygax Magazine från TSR!

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ja det är ju antagligen ett hybrisprojekt, men jag gillar logotypen, planerna och ambitionerna så jag tänker lägga munkavle på min inre skeptiker tills vidare.

Och NU fattade jag att det är Jayson från Roll for Initiative som är Jayson, nu börjar jag tro på det här projektet på riktigt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Eksem said:
Och NU fattade jag att det är Jayson från Roll for Initiative som är Jayson, nu börjar jag tro på det här projektet på riktigt.
Problemet är tyvärr snarare att Tim Kask och Jim Ward är med. De snackar mer och större än de levererar, men åtnjuter ändå sjukt nog cred och respekt i vissa old school-kretsar.

Trots att de flera gånger målat upp fantastiska visioner som fallit platt till marken.

Hehe, kul att vara surgubben för en gångs skull. Jaja, som vanligt, om det funkar och blir coolt är ju det toppen. Om det inte blir det så påverkas ju inte mitt liv, så jag önskar dem lycka till.

/M
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nu har det gått troll i det här, Gygax dödsbo är inte med och folk är sådär sura som bara en riktig nörd som sett pengar kan vara.


Storuggla, nu kommer sladdarna
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Storuggla said:
Nu har det gått troll i det här, Gygax dödsbo är inte med och folk är sådär sura som bara en riktig nörd som sett pengar kan vara.
Hur skulle de stoppa det? Det är väl knappast så att de har registrerat sitt efternamn som ett varumärke?

De kan naturligtvis sparka och skrika en del, vilket tyvärr ger önskad effekt oftare än man skulle önska.

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Hur skulle de stoppa det?"

Stoppa det tror jag inte går alls, men ger en bra grogrund till sura miner. På internet.


Storuggla, sådant finns
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jahapp.

Då har jag beställd det första numret av blaskan. Det var dyrt.

Återkommer med utförlig recension.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Dante said:
Jahapp.

Då har jag beställd det första numret av blaskan. Det var dyrt.

Återkommer med utförlig recension.
Ja frakten var ohyggligt dyr, så dyr så jag väntar lite ...
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Hans E Magnusson said:
Dante said:
Jahapp.

Då har jag beställd det första numret av blaskan. Det var dyrt.

Återkommer med utförlig recension.
Ja frakten var ohyggligt dyr, så dyr så jag väntar lite ...
Jag mejlade och klagade:

Hi Hans,

It really is horrible. We're trying to get something lower worked out, and we'll have an answer this week. I'll email you again in a few days with an update.

Thanks for your interest in Gygax magazine!

Yours,
Jayson Elliot
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Rimligare fraktpris

Fraktkostnaden är nu sänkt till $8.50 för 1-3 exemplar, så nu är det bara att beställa :gremsmile:. Jag gjorde det precis.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Re: Rimligare fraktpris

Hunk said:
Fraktkostnaden är nu sänkt till $8.50 för 1-3 exemplar, så nu är det bara att beställa :gremsmile:. Jag gjorde det precis.
&/%"€#(/"€)€=)!!"!"##
 

snorful

Veteran
Joined
29 Nov 2012
Messages
37
Location
Götlaborg
Gurgeh said:
Storuggla said:
Nu har det gått troll i det här, Gygax dödsbo är inte med och folk är sådär sura som bara en riktig nörd som sett pengar kan vara.
Hur skulle de stoppa det? Det är väl knappast så att de har registrerat sitt efternamn som ett varumärke?

De kan naturligtvis sparka och skrika en del, vilket tyvärr ger önskad effekt oftare än man skulle önska.

/tobias
Folk bråkar över allt möjligt.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article15947462.ab

Tidningen ser ju för övrigt intressant ut, kanske skulle ta och beställa nu när det är billigare.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Nån som har fått sitt exemplar ännu? Jag beställde typ samtidigt som Dante (d.v.s när frakten var en arm och ett ben), men inte har jag sett något magasin inte (har däremot fått en uppenbar trollning i och med ett mail som frågade om jag var sugen på att recensera den fina produkt jag fått skickad till mig, automail iofs, men ändååå).
 
Top