CoC Sverige Nyhet: Grundbok om Lund kommer till Call of Cthulhu Sverige

Jag vet, det är verkligen sorgligt, speciellt för oss som jobbade med den, speciellt då äventyren jag, Micke och Gunilla samt Karin Tidbeck skrev alla är klara. Vi hoppas iaf att de ska få dagens ljus någon dag.
Det hoppas jag också! Jag såg verkligen fram emot de äventyren!

Jag vet, det är verkligen sorgligt, speciellt för oss som jobbade med den, speciellt då äventyren jag, Micke och Gunilla samt Karin Tidbeck skrev alla är klara. Vi hoppas iaf att de ska få dagens ljus någon dag.
Ja, väldigt tråkigt. Lund, den förbjudna kunskapens staden har ju ett överhängande fokus på det mundana, så det hade verkligen varit bra med några scenarion kring hur man kan få in mythosen i skånemyllan. Förstår att tryckkostnaderna dragit iväg av bara den om man jämför med 3 år sedan, så en fysisk bok hade varit svårt (utöver eventuella andra problem som funnit).

Synd att man valt att inte göra en digital release istället, om nu texterna är klara.

Last edited:
Tråkigt!
Men ändå ganska schysst agerat utifrån situationen, kan jag tycka.
Jag håller med! Jag tar mycket hellre ett tråkigt besked än att vänta på något som inte kommer. För egen del kommer jag inte att begära återbetalning. Dels stöttar jag gärna Elosos framtida produktion, dels var det ju forntida jag som betalade för Kickstartern.

Kannibalisera vad ni redan skrivit för FENIX artiklar kanske?

Specifikt Fenix är det enda som går bort då det kräver massor med godkännande från Chaosium (mer en VMA).

Jag kan inte säga mer än att vi iaf har en dialog om eventuella planer och alternativ i alla fall. Av förklarliga skäl vill jag därför inte att det sker någon spekulation.

Back