Nekromanti [Nyhet] Blue Rose kommer tillbaka!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Wilper petade på mig på G+ och länkade mig till den trevliga nyheten att Blue Rose kommer tillbaka! Blue Rose är fantasyrollspelet som utgår från författare som Tamora Pierce och Mercedes Lackey snarare än Tolkien och Moorcock.



Nya utgåvan kommer ha Adventure Game Engine som system (samma grundplåt som i Dragon Age-rollspelet alltså) och jag tror vi kan vänta oss en ganska ordentlig knådning så att det ska passa Aldeas luftighet och inte ha samma gritty känsla som i Dragon Age.

På rpg.net har de hunnit diskutera lite om systemets lämplighet för settingen. Första utgåvan av Blue Rose hade det system som senare kom att bli True20, en av de friaste d20-varianterna, men ändock en d20-variant.

Jag hoppas på lika fina bilder som förra gången, men mindre grå inlaga och lite mindre cheesy effekter på logga och sånt!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag gillar verkligen True20, så jag tycker det var synd att de spolade det. Men det kan ju bli bra i alla fall.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Ja, när det begav sig var jag rätt förtjust i det jag med, men idag skulle jag inte orka räkna differens på mitt tålighetsslag, särskilt inte i Blue Rose. Jag är inte övertygad om att AGE (som jag faktiskt är rätt förtjust i) är kanonbra partner till Blue Rose, men jag tror jag kommer gilla det bättre än första versionen.

Annars rycker jag väl fram Archipelago eller Hillfolk/DramaSystem och fristajlar lite. :)
 
Top