Nekromanti Nyhet: Blizzard sparkar 600

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Detta är väl bara tangentiellt relevant för ett rollspelsforum som rollspel.nu, ety det varken är bordsrollspel eller brädspel eller figurspel, men jag bedömer att det ändå är av intresse.

Blizzard har "sett över sin organisation" och sparkar 600 personer, troligen från kundservice-delen. De säger att utvecklingssidan är orörd.

Läs mer här.

Vad det innebär är kanske omöjligt att säga, men om jag fick gissa, vilket jag får eftersom det är jag som skriver det här inlägget, så har World of Warcraft börjat tappa så många spelare att kostymen måste justeras till att passa de nya förutsättningarna.

Det betyder inte att WoW håller på att krascha och att Blizzard är på väg i soptunnan, utan att en väldigt stark trend har en dipp, vilket är väldigt, väldigt normalt.

/Magnus
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det betyder inte att WoW håller på att krascha och att Blizzard är på väg i soptunnan"

Jo! Detta är internet, där allt är ett tecken på ett företags kommande kollaps! :gremmad:


Storuggla, nu sa något gnörp
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Betyder nog mer att de lagt ut kundservicen på entrepenad till Inden eller nått så att de inte behöver ha kvar konstanden för den i bolaget.

De borde göra slag i saken och nita mellanhänderna när de ändå håller på och lägga ut kundservicen direkt till de kinesiska guldfarmarna.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Bara 600?
Det var inte många, låter bara som att dom vill förnya folket. Finns ju företag i sverige som varje vår sparkar 1200 personer pga att dom har köpt upp/införskaffat för mycket personal. Skulle inte förvåna mig om Blizz gör samma sak.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
... så har World of Warcraft börjat tappa så många spelare att kostymen måste justeras till att passa de nya förutsättningarna.
För att följa upp detta så har WoW tappat cirka 2 miljoner prenumerationer på de två senaste åren.

Se data här.

/Magnus
 
Top