Nekromanti Nygammal i Helsingborg

Jobend

Veteran
Joined
2 May 2019
Messages
57
Location
Helsingborg
Jag har dessutom designat lite samberättarspel som tar runt timmen att spela, om folk skulle vara sugna att spela något på träffen.

Äventyrspulp, mordmysterium och djuplodande vinjettspelande.
Rickard, så här 4,5 år efter fattar jag vad samberättande är och jag är jäkligt nyfiken på det du gjort.
Var kan jag läsa mer?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Rickard, så här 4,5 år efter fattar jag vad samberättande är och jag är jäkligt nyfiken på det du gjort.
Var kan jag läsa mer?
Förlåt, borde ha svarat tidigare men gruppen ligger lite i träda. Tänkte höra med de andra innan jag hörde av mig. Om du vill kan vi träffas någon dag och snacka lite. Det är ett gäng på forumet som är i Helsingborg och SpiF finns i trakten men de är mer åt brädspels- och figurspelshållet. HelCon brukar också gå av stapeln titt som tätt, men det är mestadels för figurspelare, även om jag halvt som halvt är inblandad i rollspelsektionen.
 

Jobend

Veteran
Joined
2 May 2019
Messages
57
Location
Helsingborg
Förlåt, borde ha svarat tidigare men gruppen ligger lite i träda. Tänkte höra med de andra innan jag hörde av mig. Om du vill kan vi träffas någon dag och snacka lite. Det är ett gäng på forumet som är i Helsingborg och SpiF finns i trakten men de är mer åt brädspels- och figurspelshållet. HelCon brukar också gå av stapeln titt som tätt, men det är mestadels för figurspelare, även om jag halvt som halvt är inblandad i rollspelsektionen.
Ja du svarade ju ca 30 min efter att jag skrivit och det får väl räknas som snabbt?

Finns det du skrivit ute till allmän beskådan någonstans?

(Jag jagar alltså inte en ny spelgrupp utan bara vill förkovra mig inom samberättande-genren) men jag träffas gärna ändå och snackar spel 😊
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
(Jag jagar alltså inte en ny spelgrupp utan bara vill förkovra mig inom samberättande-genren) men jag träffas gärna ändå och snackar spel 😊
Ah, jag blandade ihop dig med @bergsans. Brukar normalt inte läsa namnen på forumet. :D

Finns det du skrivit ute till allmän beskådan någonstans?
Jag är med i spelkollektivet Urverk speldesign, som vem som helst kan hoppa med i, och vi har våra spel gemensamt på sidan. Imagine är mer ett berättarspel som man kan spela ensam eller med folk. En kille spelade det med sig själv och gjorde sedan historien till en serietidning. The Murder of Mr. Crow spelar ut slutscenen i en detektivroman, där alla tillsammans hittar på de misstänkta och deras motiv. Båda är snabba att sätta sig in i och spela igenom. Runt timmen.

Jag håller också på att släppa InHuman, som jag redan har skrivit ihop på svenska. Det spelet har en spelledare, men det är mer spelarna som är drivande.
 
Top