Nekromanti Nybörjarstart till Fantasy!

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Hej!

Har småputtrande spel igång i DoD2016 men väntar på Ereb Altor (kanske detta år?) och skulle vilja sticka emellan med något för mig helt nytt.

Jag har köpt på mig lite av det mesta som släppts till Fantasy! (världsboken o äventyrsboken är på väg hem).
Det verkar väldigt mysigt och jag vill gärna testa det, även om tärningspölar är en okänd företeelse för mig.

Så, tips på något färdigt äventyr som passar för 3-4 spelare som aldrig har kört ngt OSG?
Gärna tips på begränsad mängd husregel som ökar flytet/förståelsen

Hälsningar
C
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
crilloan;n331640 said:
Visst är det den där Megadungeon du skrev om förr?

Funderar på T12 reglerna som verkade väldigt snygga

C
Nej, men den har också en våning i nummret! :) Axis Mundis 4e våning är med här men det är inte till Fantasy! Och skulle passa ganska dåligt.

Homo Homini Lupus är däremot till Fantasy! det handlae om att spelarna kommer till en by och där är ett mysterium som leder till äventyrande. Spoilers!: Hela byn är varulvar av olika typer.
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Jag tycker fortfarande att mitt ettbladsscenario Rövarna i Svarta skogen som finns i Fenix 2/14 är bra. :)
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
luddwig;n331682 said:
Jag tycker fortfarande att mitt ettbladsscenario Rövarna i Svarta skogen som finns i Fenix 2/14 är bra. :)
Får se om det går att få tag på så gamla fenix, blev nyfiken
C
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
crilloan;n331690 said:
Får se om det går att få tag på så gamla fenix, blev nyfiken
Scenariot finns tyvärr inte som officiell pdf så vitt jag vet men om du inte hittar rätt Fenix kan jag nog ordna ett substitut.
 

Kapten Haddock

Veteran
Joined
5 Oct 2020
Messages
18
Jag blev som sagt tipsad om att Fantasy! 3.0 var bra för nybörjare, har läst genom och reglerna verkade inte allt för knöligt. Håller man lite lätt på striderna så borde jag nog klara mig. Vad jag saknar som nästan känns som ett krav för att lyckas övertala folk i min närhet att prova rollspel är färdiga karaktärsblad.
Det skulle vara uppskattat att få det som passar till nybörjarscenariot i boken eller till övriga ettbladsscensrion.
 
Top