Nekromanti Nybörjarrollspel

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Saxat från Rollspelsmakande forumet:
Jag har dessutom skrivit nybörjarspelet Fjärran dalar.

Detta låter intressant är du klar med spelet eller håller du fortfarande på? Jag har (hade :gremconfused:) beslutat mig för att använda Saga som förstarollspel åt mina två älsta söner, men om det nu kommer ett riktigt nybörjarspel så kör jag nog hellre med det.

Kommer det att vara någon speciell värld till spelet?

Mattias - Nyfiken
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fjärran dalar är klart när det gäller regeldelen (kan iofs bli små ändringar), och kommit hyfsat långt med den lilla kampanjen som medföljer...

...den omfattar egentligen bara en stad och den närmaste omgivningen, och det är tänkt att den ska fungera som en startpunkt... antingen kan man fortsätta att skapa kampanjen på egen hand, alternativt att placera in den i en färdig spelvärld (skulle funka i både Mundana, Arcaria eller Trudvang med relativt små modifikationer).

Fast jag tycker att du ska köra på Saga, vet inte exakt när Fjärran dalar kan komma i tryck... det beror på när jag har råd. Kan bli till Gothcon, men det kan lika gärna ta ett år till.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
mm, fast det är ju som sagt inte det färdiga spelet... utan en speltestarversion, för att se vad som funkar eller inte funkar regelmässigt. Den färdiga versionen kommer innehålla mer för att underlättar för nybörjare.

men testa det gärna och återkom med synpunkter... vill gärna höra om eventuella buggar och oklarheter.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Jag gillar både reglerna och kampanjen skarpt, jag kommer nog att köra med detta trots att det inte är helt färdigt.

Reglerna känns som PW ver. 1.1, synd att gänget jag spelar regelbundet med föredrar d20 och regelsystem med många sidor formulär. :gremsuck:

Mina söner såg Barda på TV och blev eld och lågor med en gång. Så jag kommer att köra ett liknande upplägg och kampanjvärlden verkar passa bra till det. Du skulle ju kunna åka lite snålskjuts på Barda när du ger ut spelet. :gremcrazy:

/Mattias
 
Top