Presentation Nybörjare i livet och på rollspel

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Omg vad det har haft för potentiellt skadlig inverkan på din personliga utveckling vill inte ens gudarna veta o_O
Du Åke jag ser en business idé.

Vad säger du om att vi öppnar en klinik för behandling av posttraumatiska stressymptom utifrån att varit medlem på wrnu för länge ?

Jag tror det här kan gå så bra att vi kan pensionera oss i Söderhavet på nån liten ö och dricka drinkar ifrån kokosnötter serverade av unga kvinnor i bastkjol resten av våra liv 🤣🤣
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Du Åke jag ser en business idé.

Vad säger du om att vi öppnar en klinik för behandling av posttraumatiska stressymptom utifrån att varit medlem på wrnu för länge ?

Jag tror det här kan gå så bra att vi kan pensionera oss i Söderhavet på nån liten ö och dricka drinkar ifrån kokosnötter serverade av unga kvinnor i bastkjol resten av våra liv 🤣🤣
Vilken fin framtidsvision :)
 

Soliga oraklet

Veteran
Joined
8 Feb 2022
Messages
26
Även om det kanske inte är "bra" det som du och gruppen kör just nu så lät det väldigt intressant. Ger helt nya perspektiv på vad du Nyfiken fråga, hur fungerar systemet som gruppen skapat? Även det som är "dåligt" kan innehålla idéer som går att utveckla vidare :gremsmile:

Medan jag minns, välkommen till forumet! :gremlaugh:
Oj, jättesvår fråga. Känns svårt att förklara hur det går till utan att skriva en hel essä. I grunden är det en sönderhackad år noll-motor där klassiska stats som springa, hoppa etc bytts ut mot befolkning, säkerhet, statlig kontroll osv. För att få olika beslut igenom slår rollpersonerna för dessa stats. De kan också spela olika stadsskick, som påverkar hur de styr landet. Demokratier behöver tex förhandla med politiska partier och göra omröstningar för att få förslag igenom. Utrikespolitik hanteras genom rollspelande mellan rp och spelledarstyrda länder. Krig är bara slå mycket tärning och få mest framgångar för att vinna.
Tack för nyfikenheten!
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Oj, jättesvår fråga. Känns svårt att förklara hur det går till utan att skriva en hel essä. I grunden är det en sönderhackad år noll-motor där klassiska stats som springa, hoppa etc bytts ut mot befolkning, säkerhet, statlig kontroll osv. För att få olika beslut igenom slår rollpersonerna för dessa stats. De kan också spela olika stadsskick, som påverkar hur de styr landet. Demokratier behöver tex förhandla med politiska partier och göra omröstningar för att få förslag igenom. Utrikespolitik hanteras genom rollspelande mellan rp och spelledarstyrda länder. Krig är bara slå mycket tärning och få mest framgångar för att vinna.
Tack för nyfikenheten!
Wow, är du tretton? Klart imponerad. Du formulerar dig bra och verkar ha schysst allmän koll.
Har jobbat med ungdomar i sjutton år, så har tillgång till referensmaterial.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
När vi träffades nyss spelade vi ett ganska dåligt men rätt kul hemmasnickeri där man spelar länder istället för karaktärer. Typ som Civilisation fast med tärningar och spelledare.
Kul grej! Jag gjorde ett liknande hemmabygge en gång i tiden, som aldrig publicerades. Finns också ett par publicerade spel att titta på om ni vill ha inspiration, fast tyvärr inga på svenska, vad jag känner till. The Quiet Year och 1,000 Years Under the Sun är de jag känner till. Inga av dessa har dock någon spelledare, så det är en innovation! :gremgrin:
 

Soliga oraklet

Veteran
Joined
8 Feb 2022
Messages
26
Wow, är du tretton? Klart imponerad. Du formulerar dig bra och verkar ha schysst allmän koll.
Har jobbat med ungdomar i sjutton år, så har tillgång till referensmaterial.
Tack så mycket! Tackar också för tipsen från Genesis, ska kolla up spelen du nämnde.
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Lite sent men välkommen. Wow vad jag är impad av dej och dina ideer. Du kommer att gå långt med vad du än företar dej. Är du kvar i spel branchen så är jag säker på att vi kommer att se ditt namn på nått spel i framtiden. Super killen
 
Top