Presentation Nybörjare i livet och på rollspel

Soliga oraklet

Veteran
Joined
8 Feb 2022
Messages
26
Hej! Jag heter Kasper och är 13 år gammal, vilket så vitt jag förstår är det yngsta man kan vara på det här forumet. Jag hoppas att det fungerar bra att jag är här ändå. Jag har smugit runt på forumet och läst gamla trådar ett tag och har alltid velat posta något själv, men har inte riktigt haft modet att göra det fram tills nu.

Jag har hållit på med rollspel i några år. När jag först hörde om det tyckte jag att det lät som ett bra ”vuxet” alternativ till att leka fantasilekar på skolgården. Sedan dess har jag varit helt fast.

Eftersom det var jag som introducerade min grupp till rollspel har jag varit ganska fast som spelledare. Jag spelar främst Hjältarnas Tid, men har även spellett Nordiska Väsen, en del D&D och The Sprawl (pbta cyberpunk). Utöver det har jag en stadigt växande samling av rollspel som väntar på att spelas.

Kul att äntligen skriva något här! Känns roligt, men lite läskigt. Ser fram emot att skriva mer här framöver.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag visste inte ens att vi hade en åldersgräns. Men välkommen hit!
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Välkommen! Jag var 12 när jag gick med i forumet 1998, så du är inte yngst någonsin i alla fall :)
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
När vi träffades nyss spelade vi ett ganska dåligt men rätt kul hemmasnickeri där man spelar länder istället för karaktärer. Typ som Civilisation fast med tärningar och spelledare.
Även om det kanske inte är "bra" det som du och gruppen kör just nu så lät det väldigt intressant. Ger helt nya perspektiv på vad du gör inom din roll. Nyfiken fråga, hur fungerar systemet som gruppen skapat? Även det som är "dåligt" kan innehålla idéer som går att utveckla vidare :gremsmile:

Medan jag minns, välkommen till forumet! :gremlaugh:
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Välkommen hit och hoppas du skall trivas här och att du kommer tycka din vistelse här är givande 😊
 
Top