Nekromanti Nya yrken

Blackknight

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
57
Location
PÅ ett berg
Jag undrar om det är någon mer än jag som funderat på lite nya yrken eller om nån annan har några yrken undangömda.

Själv har jag funderat på bland annat terrorist men har problem med händelse tabellen till det yrket (vill gärna ha tips och hjälp om Händelser)
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det finns väl nånslags budbärare i ett Codexnummer.

Terrorist? Hmm... ser inte det som yrke precis, men iofs så finns det professionella terrorister - men dessa lever ju väldigt avskilt från alla andra.

Annars så lär det komma en massa nya yrken i Neotech Ultra.

/Emil
 

Blackknight

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
57
Location
PÅ ett berg
Vilket codex nummer.

Visst gör dom det men om man har personer som vill spela som terrorister och ha det som yrke så får man som SL snabbt slänga ihop något.

Visst det kanske kommer massor av nya ytrken i Neotech Ultra men när kommer det.
Säkerligen men när det kommit så måste man även köpa en ny Neotech 2 bok som då har fallit i sär totalt vilket inte min ekonomi tillåter.
Jag skulle vilja ge en rejäl känga till Neogames eftersom deras böcker faller isär det kvittar hur varsam man är.
Min Chronopia bok har hållt i två år innan första sidan föll.
Neotech 4 månader.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
I Codex 04 finns yrket Kurir, inspirerad av Johnny Mnemonic. Och i Codex 05 finns yrket idrottare. I nummer 3 av ezinet <small>ALPHA ET OMEGA</small> finns yrket prostituerad (länk nedan)
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Och hur får man då tag på Codex nr 04 frågar man sig...


Tack för tipset om Snow Crash förresten. Bra bok. Men även om Stephenson's Metaverse är mer realistisk än Gibson's Matrix så känns den inte alls lika mystisk och farlig.

/G
 

Geezer

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
24
Location
Vänersborg
terrorist blir nån blandning av solo och gangster. Färdigheterena är väl ganska lika en solo men allt är ofta organiserat.
 

BrickuS

Veteran
Joined
15 Aug 2001
Messages
47
Location
Tranås
Skrev några en gång

Skrev ett gäng yrken en gång i tiden... några fanns väl egentligen redan som inriktningar men jag försökte utväkla dem lite och skriva till ett par nya:

Chauför
Mer på marknivå, fanns typ taxi / privatförare...

Designer
Finns väl minst ett par yrken som kan ses som designer men ett någorlunda välbetalt "bakgrundsjobb"

Militär Expert
-Bombexpert (desatör, eller vad det kallas osv.)
-Spion
-Infiltratör / Agent
-Sniper
-Commado / taktiker

Forskare
RP fick speciallisera sig lite... kan bli rätt kul när det görs bra

Idrottsman
Idrottsman på heltid

Prostituerad
Världens äldsta yrke?

Religös ledare
Sektledare eller präst... vansinnigt skumma personer kan det bli... rent besatta har de en tendens att spelas

och så var det ett par till som jag glömt... får se om jag hittar dom så kan jag väl skicka med dom i ett mess så får ni avgöra själva (va lite yngre då... alla är inte prefekta tyvärr... ett par är omskrivna i efterhand vet jag (bl.a. reigös ledare) så de kan förhoppningsvis va lite bättre)
 
Top