Nekromanti Nya SW filmen heter:

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Attack of the clones och släpps 2002. Den utspelar sig 10 år efter the phantom menace och hanslar om Tiden då ooi-wan tränar Anakin. De färdas sedan till planten Anakin kommer ifrån för att rädda drottningen från en konspiration....kan bli ganska kul!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Ja en ny disneyfilm ser jag verkligen fram emot /images/icons/wink.gif

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Kom igen, _så_ dålig var ju inte Phantom Menace. Folk får fanken skylla sig själva om de gick in i bion och trodde att filmen skulle förändra deras liv, eller något.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Jag är skeptisk till "Attack of the Clones", som titel. Men jag antar att man vänjer sig när man hört den några gånger.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
?

Vem har sagt att filmen var dålig, tyckte bara att den hade en disneykänsla över sig....
...tyckte den var okej, man visste ju vad man skulle få då man såg den....så förväntningarna var inte direkt höga, och jag blev inte besviken heller. Dock såg jag den på TV och inte på bio.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Nej, men man hade kanske kunnat förvänta sig en film med bra dialog, och som inte spenderade en halvtimme på ett aptrist "podrace" (vet inte om det var en halvtimme, men det kändes i alla fall så) som mest kändes som reklam för datorspelet...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Podracet = Flåklypa

Jag gillade faktiskt podracet. Fast å andra sidan så gillade jag Flåklypa Grand Prix också, och podracet är faktiskt snuskigt likt Flåklypa Grand Prix också, i alla fall i struktur och berättande.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: ?

Stämmer in. Det känns som om den skrevs för nio-tio-åringar. De orginal Star Warsfilmerna hade väl en lite mer Mature publik? de e juh iofs min uppfattning som föddes 1985 och således såg dem på video/Tv4 och på bio med upphottade specialeffekter.
Episode 1 känns inte lika moget. mest pga att de ens har tagit in ett komiskt inslag, som bara är till att skratta åt (jar-jar) och en hjälte i 'deras' ålder (anakin som tioåring, eller whatever hur gammal han är.)
fast. inte många ungar (av de som lyckas läsa textraderna) fattar vad en Handelsblockad är. det är nog lättare att fatta Darth Vader-OND Luke Skywalker-GOD osv.

Jag vet att jag har rätt!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: ?

"Episode 1 känns inte lika moget. mest pga att de ens har tagit in ett komiskt inslag, som bara är till att skratta åt (jar-jar) och en hjälte i 'deras' ålder (anakin som tioåring, eller whatever hur gammal han är.)"

Tja, iofs fanns det saker som var minst lika påfrestande komiska i "tidigare" filmer: jawas, ugnauterna på Molnstaden, ewokerna samt inte minst C-3P0 och R2-D2. Det som jag tror gör att Episode 1 känns omogen är Han Solo. En motsvarande figur saknas helt enkelt.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jepp.

Komisk underton fanns ju i alla filmer.. Men Jar-Jar är så billig. Usch.



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: ?

"De orginal Star Warsfilmerna hade väl en lite mer Mature publik?"

Jag är inte så säker på det jag var iaf inte mogen publik då såg Star Wars för första gången på bio som en glasögonprydd 7-årig illbatting i målsmans sällskap./images/icons/wink.gif

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Spänningsvibrationer

<I>
"Jag gillade faktiskt podracet"</I>

Okej. Själv anser jag att det var en rätt banal saga, det
där racet. För det första - De andra förarna (alla utom
Anakin och vaddetännuvarhanhette-monstret) såg man inte
mycket av förutom lite pangpang. Hade varit roligare om
loppet hade getts mer tid i manuset så man kunde få mer
känsla för vad de andra gjorde med i loppet annat än att
stryka med stup i ett. Dessutom hade jag nog velat se lite
mer action, något som ruskade om och satte sig i huvudet,
något att snacka om med polarna på krogen eller runt Yatzyn
en sen höstkväll.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
ATTACK OF THE CLONES

Grejen är att man vänjer sig. Om ett tag kommer ingen reagera på titeln eftersom alla hört den så många gånger. Den arbetas in, så att säga. Jag skulle vilja påstå att vi inom kort kommer att tycka att titeln käns helt naturlig.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
Re: Spänningsvibrationer

I svar till:
Dessutom hade jag nog velat se lite
mer action, något som ruskade om och satte sig i huvudet,
något att snacka om med polarna på krogen eller runt Yatzyn
en sen höstkväll.

..... och jag antar att du sitter och snackar med polarna om de fantastiska scenerna som etsat sig fast på näthinnan från SW 4-5-6 när ni lirar yatzy? sw 1 är i samma klass som de andra SW filmerna, dvs lättsam snabb underhållning, hej och hå, skjuta och hålla i hatten.

(fast man KUNDE dragit ner lite på jar-jar binks. hoppas han dör i sw2. kan tänka mig scenen där anakin begår sin första onda handling genom att strypa kräket.... det kanske var så han kom in på den mörka kraftens väg?)

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Tämligen usel titel. Det måste ju rimligtvis finnas några hundra miljoner bättre titlar att välja mellan. Det låter ju som en usel b-sf. Fast det kanske det är, effekterna borträknat? (Hu!)

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: ATTACK OF THE CLONES

<I>Grejen är att man vänjer sig. Om ett tag kommer ingen reagera på titeln eftersom alla hört den så många gånger.</I>

Håller med; som titel betraktat ligger 'Attack of the Clones' på samma nivå som 'The Empire Strikes Back', och den brukar ju ingen reagera på (längre).

--
Åke
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Spänningsvibrationer

Jag tyckte jar-jar binks var cool faktiskt. Vet inte varför alla ska hacka på datoranimerade monster hela tiden för...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Spänningsvibrationer

Tycker väl inte att det är riktigt samma klass ändå
Actionscenerna, jovisst, men det är en saknad av något (och en stark önskan att jar-jar binks går upp i atomer för den delen) men man saknar ändå en riktig onding. Typ Darth Vader

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Spänningsvibrationer

Sluta hacka på jar-jar....han var cool. Ärligt talat, vad är det som irriterar med honom? Jag kan inte riktigt se det...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Top