Nekromanti Nya Sverox

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Sverox damp ner i brevlådan i förmiddags och jag blev
mycket förvånad (på ett bra sätt). Jag har hunnit läsa
ungefär halva tidningen och alla artiklar har varit riktigt
intressanta, även om figurspelen klart lyste med sin
frånvaro, jag hoppas att vi får se mer sådant i nästa
nummer! Tack för en bra tidning...
 

just do it

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
97
Location
Upplands Väsby, Sthlm
Håller med!

"Nya" Sverox var mycket nyanserad med många och varierande artiklar, och sattes samman i en väldigt skön och stilren layout. Detta lovar mycket inför framtiden må jag säga :)

/Niklas

Jag säger alltid vad jag tycker, men skilj på åsikt och fakta - det gör jag.
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Jo, en perfekt kombination av gamla Räv-Sverox och "mellan-Sverox." Layouten var också avskalad och inte för plottrig, vilket alltid är trevligt.

Vad tycker ni andra om Niklas Hallgrens (just do it) fansinartikel?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jo nya Sverox var ett positivt steg i rätt riktning efter de socialstyrelsetråkiga 3 numren som kom före den. Speciellt känns den skön som motvik till Sveriges stora kommersiella rollspelstidning och man slipper sida upp och sida ner med elektroniska spel och tittar på filmer. I gengäld får man stå ut med information från Sverok men det kan jag stå ut med och makhavarna i förbundet ser det säkert som ett bra sätt att informera varandra och resten av föreningarna.

När det gäller Fansinartikeln tycker jag att den var helt okej med konkreta tips. Speciellt överraskad blev jag av punkt 3 under "Att absolut INTE göra". Som ett litet tillägg dock till artikeln så behöver man inte en redaktion utan det går lika bra att vara ensam skapare. Det är iaf min egen uppfattning efter att ha drivit ett fanzin i 11 år snart (40 nummer).

Daniel "Warduke" Schenström
 

tinwe

Veteran
Joined
20 Jul 2001
Messages
91
Location
Jönköping
Redaktion

Kan nog hålla med om att det går att vara ensam i redaktionen (enligt egen erfarenhet även här), men det skulle nog fan varit enklare om vi varit fler :)

Ibland är det bara svårt att ragga folk som håller för mer än att skriva en artikel.
/Daniel Roos

Ostfronten - Sverok Osts Distriktstidning
http://ostfronten.ost.sverok.se/
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Re: Redaktion

Kolla bara på StrapatS där Jonas Nelson drog hela lasset. Vilket jobb!

Fast i längden tror jag det är bättre att ha arbetsfördelning, annars tröttnar man.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Redaktion

Jag tror att redaktionens uppbyggnad bör reflektera det arbetssätt man trivs bäst med. Själv så föredrar jag att jobba ensam, allt blir fortare gjort, man har bättre koll på läget. Så fort man är mer än en person kan det uppstå konflikter av olika slag. Utgivningstakt och sidantal samt talang inom olika områden är givetvis faktorer som påverkar vad som fungerar bäst. Ska man ha många sidor och en snabb utgivningstakt måste man antingen ifrånsvära sig all form av fritid eller ta in hjälp från andra. Det märker man själv vad som behövs med tiden.

Zinescene.org är ju inte så uppdaterad som man kan önska. är det någon som vet hur många rollspelsfanzin som finns idag? Själv känner jag bara till tre. Runan, SK Lokes Lunta och Nasses Nekrozin. Och jag menar pappersfanzin, inte pdf och andra elektroniska varianter.

Daniel "Warduke" Schenström
 

tinwe

Veteran
Joined
20 Jul 2001
Messages
91
Location
Jönköping
Ostfronten också!

Glöm då inte Ostfronten också, om ni ändå räknar med distriktstidningar som Runan.
Ostfronten kommer förbli aktiv så länge finns vid livet! :)

Nästa nummer beräknas komma ut om några veckor.
/Daniel Roos

Ostfronten - Sverok Osts Distriktstidning
http://ostfronten.ost.sverok.se/
 

Julle

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
30
Location
Göteborg
Re: Redaktion

Redaktionen bakom Runan var dock A och O bakom Runans kontinuitet och kvalitet. Vi var ett sammansvetsat gäng som verkligen lade ner mkt tid på vårt projekt. Ensamma hade vi aldrig nått våra mål, tyvärr. Alla bidrog vi oxå med olika delar och hade olika ansvarsområden. Vi var oxå olika personer som rent emotionellt stod för olika saker. Jag var lite av en ngt pessimistisk realist, Nix var den ohämmade optimisten, Jim den glade kapitalisten, Sven den drömmande realisten etc ;-)

Nu börjar vi dock splittrat pga utlandsstudier etc, så vi har ett desperat behov av NYA REDAXMEDLEMMAR! Alla är välkomna! Kom igen nu... runan@hotmail.com skickar ni ett mejl till och så visst, in i värmen!

Mvh,

Joel Bellander, Runan
 
Top