Nekromanti Nya Star Wars

Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Är det någon som vet något om Wizard of th coast´s nya Star Wars-spel?

Willie

"Uppskjut inte till morgondagen det du kan göra i övermorgon" Mark Twain
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har hört att det ska vara ganska lyckat !!

Om du kollar i ett av de senare nummren av PC-nummrena så har du en resention av det.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Info om Star Wars ...

Kolla in <a href="http://www.wizards.com/roleplaying/starwarsfaq.asp">WotC's Star Wars FAQ</a>.

/Dante
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det ska komma i november, kosta $35 (antagligen runt 400 kr här), täcka både episod 1, 4-6 samt böckerna, huvudförfattare är Bill Slavicsek (som tidigare varit medförfattare till bl.a. TORG och gjort en hel del till gamla Star Wars) och använda regelmotorn "D20" (i grunden samma system som D&D3, d v s slå d20+bonusar mot svårighetsgrad - hur det blir med hit points är ännu inte känt).

WOTC har inte direkt varit frikostiga med info om Star Wars - deras marknadsföring är för tillfället koncentrerad på D&D3 (och Magic och Pokemon förstås). De har utlovat mer info på GenCon (stort spelkonvent i Milwaukee, Wisconsin 10-13:e augusti) - antagligen på "Science-fiction Saturday" den 12:e augusti.

De enda produkter som finns i WOTCs katalog än så länge är Star Wars Adventure Game (liten "prova-på" version), Secrets of Naboo Campaign Pack och rollformulär (har jag för mig).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top