Nekromanti Nya? Star Wars D6

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Någon som har en uppfattning om hur mycket detta skiljer sig regelmässigt från den variant av spelet som Äventyrsspel gav ut?

Ser relativt likt ut, men mitt minne sviker en aning.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Paal;n98050 said:
Någon som har en uppfattning om hur mycket detta skiljer sig regelmässigt från den variant av spelet som Äventyrsspel gav ut?

Ser relativt likt ut, men mitt minne sviker en aning.
Jag tror det är samma grund men dom har bara fin slipat allt. Det är en reviderad utgåva av 2:ed som var en reviderad utgåva av 1:st ed.
Har läst igenom doken nu och gillar den skarpt, mycket bra gjort av fansen.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Paal;n98050 said:
Någon som har en uppfattning om hur mycket detta skiljer sig regelmässigt från den variant av spelet som Äventyrsspel gav ut?

Ser relativt likt ut, men mitt minne sviker en aning.
2:ed hade mer "crunch", dvs mer regler. Jag läste aldrig den svenska översättningen. Fanns det en "wild die"-mekanik så var det en 2:ed översättning, annars var det en 1:ed översättning.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det fanns tre och en halv utgåva:
  • 1st Ed var den som översattes till svenska av Äventyrsspel.
  • Däremellan kom Rules Companion, som lade till en massa crunch. Det är den här som i princip är en halv utgåva till.
  • 2nd Ed samlade ihop 1st Ed och Rules Companion, och parkerade sig i New Republic-settingen i Timothy Zahns böcker, med mörkare och mer edgy känsla. För det är coolt. Och nittital.
  • 2nd Ed Revised & Expanded slimmade upp 2nd Ed rätt hårt och återgick till huvudsakligen Rebellion Era. Det är i praktiken en tredje utgåva, även om det står "second edition" på omslaget.
2nd Ed Revised, Expanded & Upgraded, ser ut att ta avstamp i 2nd Ed Revised & Expanded. Det ser ut att vara mer settingtjofräs än regler.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Så om man nu skulle skriva ut den där bunten och binda den, hur skulle man binda den så att den blev Star Wars-ig?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,980
Location
Ludvika
Krille;n98451 said:
Så om man nu skulle skriva ut den där bunten och binda den, hur skulle man binda den så att den blev Star Wars-ig?
Um... inte? Starwarsaktigt vore väl att ha en dataplatta.

Men om jag ska spåna lite fritt... näst bäst skulle vara att etsa i någon slags metalblad snarare än printa. Men ja... DYRT! För att inte tala om vilken tung bok det skulle bli.

Så, det kommer tyvärr ner till att det bara är omslaget man har att leka med, och då skulle jag säga:

Metall eller exotiskt läder.

Jag har alltid känt att metalpärmar måste vara jättehäftigt, men det kommer också vara rena mordet på böckerna som står bredvid i bokhyllan, och allt som ligger i väskan när man ska ta med den.

Läder alltså. Jag skulle försöka få tag på något småmystiskt läder, eller färgat, sen lägga in lite av det där alfabetet som de kör på i starwars på framsidan.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,980
Location
Ludvika
Jag tror i och för sig att stentavlat som sidor och/eller pärm skulle funka jättebra estetisk. Dock katastrofalt dåligt på alla andra punkter.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Zoth-Ya;n98602 said:
Kan någon säga mig vilket pappersformat den är i? Hur tar man rätt på det?
Öppna filen, välj Egenskaper. Under Beskrivning står sidstorleken, i det här fallet 209,5 x 273 mm. Det är lite mindre än en US Letter.
 
Top