Nekromanti Nya SL-skärmen

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Här är det dött i en öken, gamarna måste trivas.

Har någon fundering/önskemål angående SL skärmen till den nya utgåvan. Jag förmodar att skärmen som i alla spel kommer att innehålla de mesta använda tabellerna på insidan. Jag tycker att en SL-skärm är ett verktyg som varje SL borde ha. Personligen är det inte alltid jag sätter upp skärmen. Jag tycker att den skapar en distans till spelarna. En distans som ibland stör berättelsen.

När jag i tidernas begynnelse spelade ”Rune Ques”t ingick det ett (ganska tjockt) häfte med alla tabeller i hela spelet, samt spelets innehållsförteckning. Detta häfte var minst lika bra som en SL skärm, om inte bättre. Häftet innehöll alltså även de tabeller som användes mer sällan. Har för mig att sidan som tabellen stod på i själva spelet var angiven bredvid tabellen, fall man vill kolla regler. Jag ser hällre att man skapar ett sådant enskilt häfte med alla tabeller på priser, restid, vapen, värde på hästar, modifikationer etc. som skickas med skärmen än ett äventyr. Bra äventyr vet jag dessutom att Anders & Tove plus ”Companjeros” kommer att förse oss med ändå.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi ska se över möjligheterna att ge ut en häfte med tabellerna tillsammans med skärmen. Tycker det är en bra idé som vi funderat på tidigare men glömt bort igen, så tack för påminnelsen:)

Vi har varit lite i valet och kvalet mellan en billig skärm och lägga till massa trevligt extramaterial och höja priset lite.

/Anders & Tove
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Håller med kan man få med ett äventyr eller något annat nyttigt är det värt en prishöjning.

Om man inte vill slänga med ett äventyr tänker jag att man kanske ska fundera på att skicka med ytterligare verktyg som är till hjälp i spelet. Eftersom det är det en SL-skärm handlar om. Exempel kan vara tre fyra olika varianter på alla arketyper som finns i spelet. Så att man snabbt får upp den erfarne revolvermanens värden eller den oerfaren grisodlarpojkens värde på gevär. Ytterligare värden för djur och träffmallar för dessa. Kanske lite regler om hur man sköter rancher, handelsbolag, bomuls åkrar och regler om ekonomi. Western är ett spel som inbjuder till typer av kampanjer som är svåra att ta till vara på i andra spel. Därför vore det (tror jag) värdefullt att skapa regler för att ta tillvara på dessa möjligheter.
 
Top