Nekromanti Nya Raser

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
:gremsmirk: Då jag kände mig lite gnällig idag så tänker jag passa på att skriva något konstruktivt Hehe :gremtongue:
Vilket fall som helst.

Vad bör en SL tänka på när han för in en NY Ras eller ART i en kampanj värd för att göra rasen tro värdig ?

1 Hur passar den nya rasen grund egenskaper in i jämförelse med de redan existerande ?

2 Hur passar den nya rasens Sociala och kulturela uppträdande in i den redan existerande värden ?

3 Hur länge har den existerat.

Nya spelare gör ofta mistag med nr 1-2 de gör sina raser för mäktiga för koboltiska. Vanligt mistag är att göra
de extremt mäktiga grundegenskaper och ge dom en
krigisk kultur.
Problem med att göra dom för mäktiga och ha en krigisk kultur gör att de skulle utgöra en mäktig politisk makt och ändra situationen i värden enormt folk skulle troligen hata eller frukta dom.
Själfallet går det att komma förbi genom att säga att rasen var skapad av magi 25 år sedan och de har ännu inte haft nog stort intryck på värden.

Så hur ska man göra då ?
Vill man ha en ras med extremt mäktiga Fysiska egenskaper ge dom då en svaghet exempel.

Träskjätte ( Kobboltikus Ridukulus Absurdum )
Sty +12
Tål +8
Rör -1
Per -
Psy +1
Vil -
Bil +2
Syn +2*
Hör +2
*Träskjättarna har en extremt bra förmåga att upptäcka rörelser även bland små föremål (misslor ) men står saker och ting stilla ge dom +Ob1T6 på syn slag.

Träskjätte Längd Sty + Tål +3T6 + 220 Grundvikt Längd-95

Beskrivning
Träskjättar ser klart mänsklig ut i kropp och ansikte deras näsa tenderar att vara stor tänk Potatis nära eller john Baurer troll.
Med en normal storlek på 270-280 cm långa och vikt på över 200 kg Träskjättar tenderar att vara imponerande och skrämande.
Första intrycket är ofta fruktan andra är trygghet då Träskjättar ofta har vänliga ansikten och mild natur.

Utbredning
Trots att de kallas Träskjättar är de vanligaste områden de bor på havsnära skog eller bergs skog.
Träskjättar föredrar områden med kalla vintrar.
Träskjättar lever i små familjer far mor och kanske en max två ungar som bor hemma åt gången.
Blir det för många grannar eller besökare som stannar för länge hos dom blir Träskjätten ofta irriterad.

Beteende:
En Träskjätte är oftast vänlig nyfiken i ungdomen brukar de flesta Träskjättar drabbas av vandrings lust då de till och med besöker människors städer och lär sig mycket tills de till slut slår sig ner.
En förmåga som alla Träskjättar har är Oförmåga att börja ett anfall.
En Arg Träskjätte lämnar fienden enda gånger en Träskjätte tar till dödligt våld är om en fiende attackerar Honom/henne eller omedelbara familj i övriga situationer är de klart oförmågna att bruka våld aggresivt.


Egenskaper Ålder är som Dvärgar.

Slut på exemplet Träskjätte..
Okej genom att göra dessa Träskjättar isolatoriska samt pacifisktiska så har jag gett dom en stark nackdel som ger en god orsak till varför de lever långt ifrån andra raser och har liten politisk makt men ändå har överlevt då de kan försvara sig med dödlig makt när väl någon har attackerat dom.
 
Top