Nekromanti Nya raser & yrken

Kneiben

Veteran
Joined
18 Oct 2002
Messages
26
Location
Hedemora/Dalaran
Hejsan, jag undrar om det finns någon som har några andra raser eller yrken som inte finns med i böckerna?

Det skulle va kul att se rollspelares egna ideér..
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Re: deletade raser

Vi har ingen ny ras i våran spelgrupp, men däremot har våran sl tagit bort kraggerna från världen (inprincip) iallafall...
Detta har han gjort för att han inte tycker att de passar in. Och skaparna av Eon hade ju bara med kraggerna för att ha någon koboldisk ras med....
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
http://pulver.mine.nu/mouja/yrken.html

Jag har skapat några nya yrken:
Advokat
Vampyr jägare
Ninja
Florist
Värdshusvärd
Väpnare


Jag håller på att skapa Glädjeflicka(Sköka) för tillfället som kommer att hamna på min sida inom kort... även en helrenovering av sidan och lite fler äventyr och sånt... jaja iaf så har jag de yrkena som jag skapat....
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: deletade raser

Tagit bort kraggerna ? vad ska det vara bra för ?
citat ur regelboken:
Kraggbarbarer STY+4 TÅL+3
Trukher(Marnakh) STY+5 TÅL+6

jag menar... de sämsta Trukherna har mer styrka och tålighet än kraggbarbarerna.... (som exempel)
 

Kneiben

Veteran
Joined
18 Oct 2002
Messages
26
Location
Hedemora/Dalaran
Re: deletade raser

Varför tar man bort kragg?? finns ju massa andra raser som är mycket bättre. ta tex Ghor dvärg dom har +8 om man lägger ihop allt....
 

Del'Amarth

Veteran
Joined
24 Mar 2001
Messages
150
Location
metropolen
Re: deletade raser

Det har inte så mycket med attributsmodifikationer att göra. Det är deras livsstil som in passar så bra. höftskynken och kraggsvärd är lite töntiga.

P.s. conan är en jävligt fånig film
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Re: deletade raser

"Det har inte så mycket med attributsmodifikationer att göra. Det är deras livsstil som in passar så bra. höftskynken och kraggsvärd är lite töntiga."

Kragg springer väl ändå inte omkring i höftskynken, något som många verkar ha fått för sig. Personligen tror jag att Kragg kan vara en intressant del av världen, bara man får en någorlunda bra bil av dem.
 
Top