Nekromanti Nya produkter hos Neogames.

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Så har äntligen Katres Gåtor, Bestialiska folk och Noir kommit upp till förbeställning på webshoppen. Release blir som väntat månadsskiftet november/december för alla 3 produkterna.
Det finns även nya regelpaket ihopsatta inför jul, för dem som inte har EON III, eller som vill dra ner någon annan i rollspelsträsket :gremwink:
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Gööööööött att höra! :)

Det var riktigt roliga nyheter! Jag har varit lite orolig, men nu vågar jag återigen se fram emot nyheter från Neogames. :gremsmile:

Och jag lovar att köpa åtminstone en av dem direkt när de släpps! Men det förvånar kanske ingen som har följt mitt (måhända sporadiska) kampanjande här på wrnu! :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt !

Det var ju goda nyheter. Kul att det händer lite på EON-fronten.
Ska bli kul attt se vad dessa böcker har att ge.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Tunga reflektioner

Och som tillägg kan jag säga att det var ett väldigt intressant omslag på Bestialiska folk - jag har inte helt bestämt mig för om jag gillar det eller inte (svärden känns lite fel), men det är spännande med något nytt.

-Hjalle, och nu vet alla vilken sorglig människospillra jag är.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Wohoo! Fler monster att slänga på mina stackars spelare!!! (Har speciellt sett fram emot stats på tomtar och vättar, mycket skummare små monster hittar man väl inte? :gremwink:). Sen var jag förstås intresserad av hur den mest patetiska enhet som existerar i Krigsherren ser ut som enskild fiende.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Död åt boffret.

"Och som tillägg kan jag säga att det var ett väldigt intressant omslag på Bestialiska folk - jag har inte helt bestämt mig för om jag gillar det eller inte (svärden känns lite fel), men det är spännande med något nytt."

Omslaget är för mycket DoD för min smak. Stort, biffigt troll med stora, biffiga svärd liksom. Vad hände med realismen och alla faktatabeller? Ach, vart är vår värld på väg?

"-Hjalle, och nu vet alla vilken sorglig människospillra jag är. "

Det har nog de flesta av oss vetat det ganska länge... :gremwink:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Död åt boffret.

äntligen!! har längtat efter Bestaliska folk mycket. Katares gåtor kom som på beställning då vi precis har börjat köra Diamantäpplet.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Woooohoooo...

Wooohoo...
Då var dom förbeställda...

Inte Noir, men de båda andra...
Noir vill jag känna på den limiterade utgåvan innan jag bestämmer mig för vilken jag vill ha av de båda...
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Tunga reflektioner

Kul att du kanske gillar det ;D
Det kommer ändras en del tills det trycks, men det blir liknande det som ses på neogames site. Har fortfarande ett par dagar att göra ändringar medan inlagan trycks.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Död åt boffret.

Tja, den "realism" som finns i Eon stammar ju på intet sett i att världen saknar övernaturliga inslag. Men det stämmer att omslaget skiljer sig en del från de tidigare. Skönt i mitt tycke.
Och jag tror jag hade fått fler invändningar mot omslaget om vi hade dekorerat det med faktatabeller ;P
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Tunga reflektioner

Om du fortfarande har tid att ändra så skulle jag, trots allt, rekommendera en liten nedtoning på svärdens layout. Övernaturliga inslag i all ära, men de ser pinsamt DoD-iga ut. Illustrationen är snyggt ritad, men delar av motivet malplacerade. :gremsmile:

-Hjalle
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Re: Död åt boffret.

Jag tycker det är för få faktatabeller på omslagen. Och diagram. Diagram är kul.
Greb borde också få vara med på fler omslag.
"Svärden" ser mer ut som styckarbilor, och som om han försökt stycka järngolem med dem. Och det vet vi ju hur det går, om bilorna inte är magiska ...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,218
Location
Göteborg
Eon-realismen

"Realismen" i Eon handlar enligt mig inte om att det ska finnas så lite magi som möjligt utan snarare att saker och ting ser ut som de gör av en orsak, inte bara att det är coolt. Ihåliga svärd känns inte det minsta trovärdigt sett utifrån hur Mundana fungerar. Bilden påminner om DoD Chronopia, inte om Eon.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Eon-realismen

"Realismen" i Eon handlar enligt mig inte om att det ska finnas så lite magi som möjligt utan snarare att saker och ting ser ut som de gör av en orsak, inte bara att det är coolt. Ihåliga svärd känns inte det minsta trovärdigt sett utifrån hur Mundana fungerar. Bilden påminner om DoD Chronopia, inte om Eon.

Nu vet jag ju inte om omslaget är så viktigt i sig, för mig är nog kanske att innehållet håller gammal Neogames standard. Men jag kan nog hålla själv tycka att det inte riktigt känns Eon...

/Honken
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Eon-realismen

Nu håller jag med dig av princip, och omslaget är klart Chronopia-aktigt, men det går inte att döma ut trollet så enkelt (för det är väl ett troll?). Det är förmodligen troll-tillverkade vapen han svingar, och troll har, sist jag kollade, en annan uppfattning om design än vad sunt folk har. Att de är ihåliga gör dessutom nytta då de uppenbart är väldigt tjocka - det besparar stackars trollet en hel del att bära.

Eller i andra ordalag: om jag var en trollsmed skulle jag designa vapen så.

/RD
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Tunga reflektioner

Framför allt ser omslagsbilden ut att vara ett original istället för hämtat från någon icke-Eon-bok eller så.
Heder åt en sådan satsning. :gremsmile:

(Har jag fel tycker jag ändå att en sådan satsning vore hedervärd.)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Död åt boffret.

Kan ju hålla med dig om att denan bild var ett litet avsteg ifrån vad som jag annars sett i EON.
Dock så tycker jag inte direkt att den är dålig, snarare udda.
Ska bli intressant att se vad boken har, dels i faktaväg & dels i bildväg.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Eon-realismen

Det är ett troll, och vad som är specifikt för just den här formen av troll är att de kan smida och tillverka föremål, men de har en egen speciell teknik att göra det på. Resultatet blir kantigt och grovt, och ger föremålen en något udda form och tyngd.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Gööööööött att höra! :)

Kan inte mer än att hålla med.... Mycket skönt, då är julen räddad och mina spelare kommer att bli glada nu när jag kommer att köra gång EON igen efter nästan ett års paus.

Hoppades dock på en misselbok innan jul men, man kan inte få allt :gremcrazy:
 
Top