Nekromanti NYA O FORUM

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Jag tycker att det skall skapas två nya O Forum. Nämligen WoT och LotR. Vad tycker ni ???/images/icons/doh.gif
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Nä. Det tycker inte jag. Men däremot tycker jag att det skulle behövas ett "fantasy-rollspels forum" eller vad man nu ska kalla det. Det finns ju ett sci-fi forum, men inget för fantasyrollspel. Det skulle ju täcka in båda rollspelen.

Borde inte detta inlägg vara i rollspel.nu-forumet?

På stol av brons jag sitter tyst...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Intressant tanke men jag är rädd att ingen av dessa rollspel är stort nog att motivera ett eget forum, inte än åtminstone. Lotr är väl inte ens utgivet? WoT:s regler är mer eller mindre likadana som de i DnD så man skulle mycket väl kunna ställa sina frågor på det forumet istället.
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Jga tycker att olika forum finns för att prata om själva världen också. Inte bara regler "Walium". Visserligen är inte LotR utgivet än. Men det kommer komma som en storm. /images/icons/devil.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det tror jag säkert. Är det bra så kommer det att vara en uppfriskande vårbris och är det dåligt så kommer det att vara en elak snöstorm../images/icons/king.gif
Det här forumet är säkert det största rollspelsforumet i hela Sverige men jag tror ändå inte att det är tillräckligt stort för att det ska vara lönt att ha underforum för vartenda utgivet rollspel
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Hmhmmm, jag menar nu inte till varje. rpg. Och jag tror att många skulle tycka det vore enklare att gå direkt in på det forumet istället för att leta efter rätt rubrik under tex, rollspel. Eftersom det är lite ladningstid på denna sida, så blir det lätt lite jobbigt átt sitta o vänta. Men men. Man skall vara glad för det man har. /images/icons/laugh.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Därför

De brukar säga att om ett specifikt rollspel diskuteras tillräckligt mycket på "allmänna" forum så får de ett eget forum.

Så om du vill ha ett forum för WoT så är det bara att spamma rollspelsforumet med trådar om det.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Vad klagar du på egentligen?

Som det är nu får du diskutera WoT på D&D-forumet (samma grundregler och utgivare), på rollspelsforumet (det är ju ett rollspel) och då det gäller spelvärlden dessutom på SF- och fantasykulturforumet (eftersom det baserar sig på ett antal böcker). Och det vill du byta ut mot ett enda litet forum?

-JPS- tänker positivt
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Låt oss anta att du får som du vill och det skapas ett WoT forum. Den naturliga fortsättningen på det blir då att alla som spelar Call of Chtullu vill ha ett eget forum, alla som spelar Vampire vill ha ett eget forum osv. Och det kan man ju inte gärna neka dem eftersom det antagligen är minst lika många som spelar dessa rollspel som det är som spelar WoT. Men det är en fin tanke iallafall.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Nej, det tycker jag inte. Jag tycker det är lagom/för mycket som det är nu. De företagen som producerar spelen ifråga har egna forum om spelen och då är det onödigt att ha dem här. Dessutom har det inte varit speciellt stort intresse för dem här heller. Jämför diskussionerna på Eon-forumet och hur mycket mer inlägg det är där jämfört med WoT och LotR tillsammans.
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
om man inte frågar...

...får man aldrig något veta.
Jag trodde nämligen att jag hade lite koll... men nu krossar jag den illusionen genom att fråga vad WoT betyder?

Förresten - LotR... jag antar att du menar att ett dylikt forum skulle behandla MERP & SoR?
eller menar du "tolkien" som en undergrupp till det allmänna SF / Fantasy-forumet?

Hur som helst misstänker jag att det finns tillräckligt med forum här. Om man skulle dela in allting för mycket skulle man snart sitta ensam i varsitt forum, och då skulle inte mycket bli sagt...
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
apropå ingenting

"alla som spelar Vampire vill ha ett eget forum osv"

Ett WoD forum har ju varit uppe för diskussion både en och flera gånger, men tack och lov blev det inget av det. Mycket roligare med stor mängd oliksinnade rollspelare på samma forum. Det blir så mycket roligare diskussioner då.
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Re: Okej, "vad föreslår du egentligen" då :P [nt]

Men jena mina kamrater.

En sak som jag vill säga att denna värld är allt för ilsken.Klaga??/images/icons/yikes.gif Vad är nu det för uttryck??? Jag trodde att vi disskuterade i harmoni med varandra./images/icons/love.gif Och som en vis man sade, är det bara ett förslag. Jag tycker att det vore roligt, men eftersom man märker klart o tydligt att jag är den enda som tycker det så är väl frågan avgjord. Och kom ihåg, ilska leder till hat, och hat leder till lidelse.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Håller med Mat...

...till viss del. Ett forum för övriga rpg:s (inte detta utan ett riktat för WoT, Lotr mfl.) hade inte varit fel, och kom inte och säg att vi ska skriva på D&D forumet om WoT... "FEEEEEEEEL FORUM KILLEN!!" är vad man kommer att höra då av diverse personer vars enda uppgift på forumet verkar vara att hitta fel hos andra... Det är en lite bitchig stämning här... /images/icons/mad.gif... Det är lätt hänt att folk skriver till en som om man inte har så mycket att säga till om när man inte har en så fancyschmancy titel... Känner någon sig träffad??

*duns*

*duns* *duns*
*duns* *duns**duns* *duns**duns* *duns*

Hemskt vad det regnar träffade personer på forumsgolvet.../images/icons/devil.gif
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
..hmmm..

Va ful länken blev!

Hur gör jag snyggare?
 
Top