Nekromanti Nya numret av Fenix!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ser jävligt bra ut. Blev sugen på Eon, och det har inte hänt sen 90-talet. Hoppas systemet inte avskräcker mig bara.
Blasphemy said:
Kul att höra!
Tja Eon är ju fortfarande Eon. Men om du har spelat WEG (de som gjorde Star Wars där en gång i tiden) så kommer du känna igen tärningssystemet.
Men Eon Har ju fortfarande inriktningen på Detaljism och regeldjup. Men det är lättare på alla områden... förutom kanske de områden då de inte fanns några regler innan :)
Arfert said:
Gillar d6-systemet, så det var ju positivt!
avatarex said:
Målet är att göra ett Eon IV som känns som tilltalar både gamla eoniter och dom som tidigare varit avskräckta av regelsystemet. Själv är jag väldigt nöjd med hur det har blivit.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kan också tipsa om att Ormgudens dal fick bra betyg. Puh. Var lite nervös att den skulle sågas av nån som inte "fattade grejen" (extrem old school design).
Blasphemy said:
Ja men Anders Blixt har väl koll på sådant ;)
Men kul att det fick så bra betyg!
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Tror det här är fel avdelning för ämnet.
Pröva: Fenix Speltidningen i 'Officiella rollspelsforum och specifika spel'
Gurgeh said:
Om du tycker att en tråd ligger fel, rapportera det till moderatorerna istället för att skriva det i tråden.

I det här fallet tycker jag att trådstarten är okej, eftersom det finns folk som läser Eon-forumet, men inte Fenix-forumet, och det är till dem trådstarten vänder sig.

/tobias
Kärlekscraft said:
Gurgeh: //////Kärlekscraft dansar inte till musiken, musiken dansar till kärlekscraft///////
 
Top