Nekromanti nya mutant

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag tycker iofs att M:chronicles är mkt bättre än mutant 2092 (tror att det ä'r nya mutant) däför att det är mkt snyggare världen är bättre (vad jag har hört) och jag gillar inkvisitorer ;P

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Men när det gäller alla dessa mutans spel så är nog Mutant 2 det som är allra bäst tycker jag. Där har man stämning för hela slanten.

"Våga vara dum!"
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Jaja... tjatjat... Jag vet nog att nya mutant inte är det utlimata nostalgispelet. Och nej, det är inte det perfekta rollspelet heller (vilket iofs VEKRLIGEN inte mutant chronicles är heller). Men nu är det det jag ska spela imorgon, och inget annat. Så då är det det jag tänker gå och gotta mig åt! ;)

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag råkar tycka att Gamla Mutant (har inte spelat nya) har en skön stil, en skön stämning, men är långt ifrån ett genomarbetat rollspel. Mutant Chronicles är ett spel med en häftig värld, men med så otroligt kassa regler att det är sjukt... Därför håller jag på att göra ett helt eget system till Chronicles, och jag antar att jag delar med mig när det börjar bli klart...
Mutant och Mutant Chronicles har däremot helt skilda stilar, helt olika känslor, så jag tycker inte att man skall jämföra dom, lika lite som man jämför Kult med DoD...

Det är vad jag tycker, men jag tycker ju att regn är vått, så vem är jag att döma?

"My power is everything, defeat is absurd!"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
hmm mutant chronicles är iverkligen inte favvospelet men världen är fanimig söt och dessutom är det som så att jag gillar inkvisitorer /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
ja det är helt skilda stilar men skulle jag bli tvungen att välja, skulle jag klart välja den sista upplagan av mutant chronicles, reglerna är inte riktigt skit men jag har ju iofs inte spelat det sådär svinmycket för att få reda på det.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Re: nya mutant- the real story

Jag får väl berätta hur det gick nu när allt är över...

En brokig skara på fyra herrar samlades på ett av Biogenics många kontor. De var alla fattiga på livets goda, och hoppades på lite enkla, snabba stålar för att dryga ut kassan en aning.

Uppdraget? Det gamla vanliga. "Bryt er in på P&P, en av våra konkurrenter, och stjäl ett av deras nyare genprover. Ni får 2000 var, men sno er på."

Sagt och gjort. Efter lite mestadels fruktlöst letande efter info om företaget i fråga beslutade vi oss för att ta tjuren vid hornen och helt enkelt bara göra det. Vi smög oss in genom kloakerna, efter att ha gjort stadens renhållare en stor tjänst och rensat ut mutantdrägget som gömde sig i de samma, och kom inn i en större lagerlokal. Oturligt nog råkade vi på lite trubbel i form av en container som landade på en av mina goda vänners tår. Ajajaj. Min minilaser användes dock för att skära av honom dessa tår varpå han glatt fortsatte i vårt spår.

Vi överföll något senare en städerska, och under vapenhot tvingade vi henne att öppna dörren till ett närliggande laboratorium. Hon låstes sedemera passande nog in i städskrubben, bunden med en samsugarslang och med en mopp i munnen. I labbet fann vi snart en dörr märkt med ett varningstecken. "This way to plot" tänkte vi, och gjorde flera tappra försök att få upp dörrskrället. När jag råkade utlösa sprinklersystemet gick vi blöta och sura därifrån för att pröva lyckan på annat håll.

Småningom nådde vi kontorsdelarna av bygget, och en senfärdig kontorsråtta gjorde sitt bästa för att sätta käppar i hjulet för oss, när han utlöste ett tyst alarm. Jag och min tålöse vän befann oss vid tillfället en trappa upp, och naturligtvis ansattes vi snart av genmanipulerade vakter som pepprade rummet fullt helt utan hänsyn till säkerhetsbestämmelser eller liknande. Under tiden förhörde våra två kumpaner kontorsråttan nedanför. Vi bestämde oss för att trappan var det säkraste stället att ta sig, så vi slängde oss ditåt. Naturligtvis var vi koordinerade som två konstsimmare, och dundrade ihop, fastnade och kom varken fram eller tillbaka.

Nu kom vi slutligen ner för trappan, och efter en aning mer eldstrid hade vakterna fått vad de inte tålde. Vi fortsatte uppåt i rask takt. Snart fann vi ett kylrum som snart visade sig innehålla det vi mest av allt sökte, provrören. Åter stod jag och herr tålöse utanför och höll vakt medan Udo och hans hantlangare roffade åt sig glittret. Oturligt nog anföll fler vakter, många fler för att vara exakt. Jag och tålöse flydde hals över huvud åter ner för trappan, medan de andra två blev instängda i kylrummet.

Hals över huvud flydde vi, hoppade ut genom ett fönster från andra våningen och blev raskt beskjutna av en laserkanon i ett smått irriterande vakttorn. Herr tålöse förvandlades som genom ett trollslag till herr benlöse, när hans ben vaporiserades och förenades med atmosfären i små, små bitar. Jag lycakdes dock framta mig till stängslet och skjuta vakten i tornet, varpå jag hjälpte den något spake benlöse ut.

Samtidigt lyckades de fyrsta tu ta sig ut genom lufttrummorna ur kylrummet, och en vild jakt på dem tog sin början. Efter en del misslyckade försök att fly i en på taket placerad helikopter fick de helt sominka hoppa, varvid stackars Udo bröt ett avsevärt antal ben i sin sköra kropp.

Något senare befann vi oss flyende i gränderna mellan tunnelbanan och P&Ps byggnad. Två helikoptrar gjorde livet surt för oss, men vi lyckades efter mycket om och men ta oss ner i tunnelbanan och fly, men provrör och allt...

Puh. Ett bens förlust var det helt klart värt. 2000 spänn och en månads betald semester! Youza youza!!! ;)

Och säga vad man vill, men klassiskt var det, och kul med röj!

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Stämningen ligger nog mycket i den SL man råkar ha. Men visst, MT2 har sin alldeles speciella charm...

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
För min del är inte reglerna så viktiga när jag spelar rollspel. Det finns andra, mer avgörande faktorer: är spelet kul, fantasieggande, intresant, osv.
Reglerna kan man ofta strunta i, vilket i praktiken innebär att man kör nästan systemlöst.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
fast dåliga regler kan sabba en riktigt bra värld exempelvis mutant chronicles. men man kan anävnda andra regler.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Jag vet inget om reglerna i Chronicles. Det jag vet om världen har inte fått mig att bli nyfiken på reglerna.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Elias_UBBT

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
80
Location
Lund
Re: nya mutant- the real story

Det var allt ett bra äventyr...

/tå/ben-löse

------------------------------
Dum vivimus vivamus
Elias
 
Top