Nekromanti nya magier

G

Guest

Guest
Är det någon som har lite nya magier skulle behöva det.....
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Varför gör du inte egna? Nåväl, eftersom jag älskar Eons magisystem och mer än gärna spelar något magirelaterat yrke kan jag väl dela med mig av två av mina favoriter:


<font size=3>Vivianns vassa vind (3)</font>
Färdigheter: Alstra Pneumotropi (Ob4T6), Transformering* (Ob3T6), Besvärjelse (Ob2T6), Besvärjelse (Ob3T6)
Tidsåtgång: Två rundor
Räckvidd: Avstånd
Varaktighet: Momentan resp. Temporär
* transformering av två filament till nekrotropi

Besvärjelsen ökar vindstyrkan inom räckvidden med två steg och påverkar alla mål inom en sfär med radien två meter så att de får Ob1T6 blödningstakt. Vindstyrksökningen varar en minut.

<font size=3>Belgraums Ritual för Förkortande av Restid (7)</font>
Färdigheter: Alstra Ataxatropi (Ob3T6), Alstra Pyrotropi (Ob3T6), Transformering (Ob2T6)*, Ritual (Ob3T6)
Tidsåtgång: 6,5 h
Räckvidd: Personlig
Varaktighet: Momentan
*transformering av fyra pyrotropiska filament till ataxatropi

Ritualen teleporterar den som utför den till en plats upp till 100 mil bort som han/hon varit på förut.


Jag hinner inte skriva ner fler nu, men jag har många godingar på lager. Du borde skapa egna besvärjelser, hur man gör står i Mystik & Magi...

//Exarch
 
G

Guest

Guest
HAR inte mystik & magi jag tror jag ska köpa den boken.......
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Jag kollade in din sida och även om jag inte själv anammar de nya effekterna så uppskattade jag de formaliserade besvärjelser du hade lagt upp. De visade på ett bra sätt hur den visuella biten kan anpassas främst efter vilken aspekt man alstrar. Detta har jag också använt för att få magin att bli lite roligare, det visuella är tyvärr nästan helt frånvarande i reglerna och det blir lite tråkigt om det inte är lite onödiga men imponerande effekter runt själva magin...

//Exarch
 

Tzoch'anthar

Veteran
Joined
8 Jun 2000
Messages
64
Location
Stockholm
100 mil! Det var grejer det! Jag undrar vad som händer om någon skulle befinna sig på samma plats som man teleporterade sig till? Telefrag? :)

Micke, Kör med gamla smilys tills vidare.
 
Top