Några gubbar från förr har fått lite nya möjligheter i och med Underdark:
- Cleric of Dol-arrah får en ny kompis i Gold dwarf soldier. 17 poäng för en kille som slår för +8(15) med 40 HP och får Fearless av Clericen. Kombinera med Dwarf artificer så får de AC 23. Ganska skapligt.
- Dwarf artificer får ett par nya mål för sin Rust construct i Iron golem, Marut och Helmed horror. Nu blir han användbar även efter att ha fyrat av sina sköldar och magiska vapen.
- Village priest får även han en ny kompis i Royal guard. En attack med +10(10) med Reach 2 för 10 poäng är skapligt.
- Diverse olika beastmasters får lite förstärkning i form av fyra killar med Natural soul. Dessvärre är alla dessa varelser odugliga utan beastmastern så de är inte mycket att bli exalterad över.
- Dark naga gör kassa killar med potential såsom Grell, Half-Illithid lizardfolk och även Destrachan (för att inte nämna Beholder och Gauth) bra mycket bättre.
- Då många killar i Underdark bara har en kraftfull attack med hög träffchans så blir förmågor som Conceal och Incorporeal viktigare. På grund av detta och det faktum att många varelser i Underdark har Conceal så blir förmågor som Illuminator plötsligt mer intressanta. Aasimar favored soul kanske äntligen kommer att spelas någonstans.
- Wizard tactician gör det riskabelt att spela små, mjuka commanders såsom Tiefling captain, Red wizard och liknande.
EDIT: Kom på några grejor till:
- Rikka, angelic avenger gör även hon mjuka commanders riskabla.
- Slayer of Domiels förmåga att ge dubbla Victory points är läskig då den lägger en ny taktisk nivå på speladet av stora, dyra gubbar.
- Cleric of Dol-arrah får en ny kompis i Gold dwarf soldier. 17 poäng för en kille som slår för +8(15) med 40 HP och får Fearless av Clericen. Kombinera med Dwarf artificer så får de AC 23. Ganska skapligt.
- Dwarf artificer får ett par nya mål för sin Rust construct i Iron golem, Marut och Helmed horror. Nu blir han användbar även efter att ha fyrat av sina sköldar och magiska vapen.
- Village priest får även han en ny kompis i Royal guard. En attack med +10(10) med Reach 2 för 10 poäng är skapligt.
- Diverse olika beastmasters får lite förstärkning i form av fyra killar med Natural soul. Dessvärre är alla dessa varelser odugliga utan beastmastern så de är inte mycket att bli exalterad över.
- Dark naga gör kassa killar med potential såsom Grell, Half-Illithid lizardfolk och även Destrachan (för att inte nämna Beholder och Gauth) bra mycket bättre.
- Då många killar i Underdark bara har en kraftfull attack med hög träffchans så blir förmågor som Conceal och Incorporeal viktigare. På grund av detta och det faktum att många varelser i Underdark har Conceal så blir förmågor som Illuminator plötsligt mer intressanta. Aasimar favored soul kanske äntligen kommer att spelas någonstans.
- Wizard tactician gör det riskabelt att spela små, mjuka commanders såsom Tiefling captain, Red wizard och liknande.
EDIT: Kom på några grejor till:
- Rikka, angelic avenger gör även hon mjuka commanders riskabla.
- Slayer of Domiels förmåga att ge dubbla Victory points är läskig då den lägger en ny taktisk nivå på speladet av stora, dyra gubbar.
Rikka är riktigt, riktigt bra.
Fast med lite hjälp av Elminiser... Annars får väl Crow shaman duga.