Nekromanti Nya Kult - Värt att köpa?

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag har funderat på att köpa Kult ett tag nu. Min fråga till de forumiter som äger det är: Hur bra är det? Är det värt 400 kr?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jag har funderat på att köpa Kult ett tag nu. Min fråga till de forumiter som äger det är: Hur bra är det? Är det värt 400 kr?
Har du inte tidigare upplagor så är det mycket väl spenderade pengar, antagligen ett av de bästa svenska rollspelen just nu, kanske det bästa. Har du någon tidigare upplaga så är det inte tillräckligt mycket nytt för att motivera pengarna.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Fast nya Kult är väl knappast ett svenskt spel?
Jo, i mitt tycke är det svenskt. OK, det är skrivet på engelska och ges ut av ett utrikiskt företag, men det är i allt väsentligt samma spel som ursprungsspelet som var på svenska och kom från ett svenskt företag.

En Ford Thunderbird är en amerikanare även om den är tillverkad i Kina.
 

Nemesis IV

Veteran
Joined
27 Jan 2003
Messages
133
Location
Falköping
Kult är just nu mitt favoritspel, och jag tycker absolut att det är värt att köpa. Men förvänta dig inte ett spel att skaffa och börja spela efter boken hur som helst. Det kräver en del av spelledaren...
 

Nemesis IV

Veteran
Joined
27 Jan 2003
Messages
133
Location
Falköping
Re: Nya Kult - Värt att köpa? (ANT)

Ungefär... För mig fungerar det i alla fall inte alls för "nu gör jag ett litet scenario så får ni göra karaktärer till det". Man måste veta lite vad man vill, vad man vill ha för sorts karaktärer osv.
 
Top