Nekromanti Nya Kult, 3:ed

Svartsmurfen

Veteran
För en tid sedan var det någon som sa/skrev att Kult skulle komma i en ny utgåva. Är det någon som har mera info om detta? Jag har försökt att hitta den gamla tråden men inte lyckats (jag tror att det var på detta forum).

Svartsmurfen

Veteran
Tack för infon.

Jag skickade ett par frågor till dom och fick följande svar (om någon är intreserad):
Släpps på Engelska i slutet av året och trycks i frankrike.
Updelad i två böcker: Rumours som är en typ av player's handbook. Inehåller generella regler men inget om det övernaturliga. Beyond the veil som motsvarar DM's Guide och inehåller övriga regler.
Eftersom jag klagade på Ed 2 innan jag frågade om vilken Ed som Ed 3 skulle baseras på så fick jag till svar: Blandning av Ed 1 och Ed 2. Mycket pedagogiskt och svävande /images/icons/hairy.gif.

Nu är frågan: Kommer det att bli ett köp som är värt pengarna? Förvisso så är ju regelböckerna rätt så sönderblädrade så man kanske inte har något val. Hursomhelst så ser 3:ed bra ut rent grafiskt i alla fall.

kingsix

Veteran
Kult har nu släppts på Franska och enligt uppgift kommer den engelska utgåvan att bli lite försenad (den franska skulle ha släppts den första juni men kom ut i oktober).

Det skall som sagt släppas på flera språk och svenska är ett av dem. Dessutom Kommer De engelska magiböckerna att komma ut som en bok.
Vidare har 7th circles VD sagt att de ska släppa allt material som tidigare släppts samt färdigställa allt som inte blivit helt klart tidigare. Detta är blandannat två kampanjer.

Kolla in forumet på http://www.bitterreign.com och
http://network54.com/Hide/Forum/goto?forumid=10524
Dessa forum har lite mer information om releasen eftersom minst en av 7th Circles medarbetare som jobbar på Kult besöker dem ibland. /images/icons/laugh.gif

Svartsmurfen

Veteran
Jag kollade lite på forumen, men orkar inte läsa igenom allt. Enligt dom skulle engelska utgåvan redan vara kvar, men skulle ha hindrats att skickas till usa efter händelserna den 11:e då gränserna stängdes.

Om detta nu stämmer så borde ju den engelska utgåvan fortfarande kuna ha skickas runt inom europa, eller? Den skulle ju enligt 7:e O tryckas i frankrike.

Jag hittade ingenting om att den skule ges ut på Svenska, så jag är reserverat skeptisk till att så kommer att ske. Jag har svårt att tro att utgivarna ser en marknad i att översätta till ett så spridningsmässigt sett begränsat språk. Det som talar för en översättning är å andra sidan att fransmännen är sådana där som måste dubba och översätta allt dom kommer över.

Fast det vore ju phett med en ny Svensk utgåva /images/icons/laugh.gif.