Ett krux när man hållt på och rollspelat ett tag är att man börjar ruta in sig i sina mönster och tycker att man hittat det perfekta mönstret för hobbyn. Sedan börjar man spela med en annan grupp människor om märker till sin förfäran att de inte är kloner av ens gamla spelgrupp. Visst till viss del väldigt posetivt, men...
Så tänkte kolla hur ni resonerar om att missionera er modell för en perfekt rollspelskväll. Främst då praktiskt stuff, det här är saker som jag gärna pushar för, men inte alltid vet hur att säga det snyggt:
- Gemensam mat innan (gör att man är mätt och avpratad när man spelar)
- All fika på bordet är kollektiv, alla turas sponant om att ta med sig
- Håll på tiden, säg till i god tid om du får förhinder
- Mobiler avstängda (eller ljudlösa)
Så tips? Förslag? Idéer? Rants om just Era käpphästar när det gäller rollspelsdisplin?
Så tänkte kolla hur ni resonerar om att missionera er modell för en perfekt rollspelskväll. Främst då praktiskt stuff, det här är saker som jag gärna pushar för, men inte alltid vet hur att säga det snyggt:
- Gemensam mat innan (gör att man är mätt och avpratad när man spelar)
- All fika på bordet är kollektiv, alla turas sponant om att ta med sig
- Håll på tiden, säg till i god tid om du får förhinder
- Mobiler avstängda (eller ljudlösa)
Så tips? Förslag? Idéer? Rants om just Era käpphästar när det gäller rollspelsdisplin?

, på mina vanor i de grupper som man varit med ig..
Däremot bör spelare respektera andra spelare och inte dra onödiga off-kommentarer, vare sig de har tråkigt eller inte. De kan ju inte gärna säga "Ge mig kexchoklad, det här är tråkigt", och när någon klagar på off-topic så skyller man på spelledaren "som inte kan ge nog med illusion"? Spelare är skyldiga att se till att ha kul själva och roa resten, precis som spelledaren. Om spelledare vore ett serviceyrke så hade jag tagit betalt - nu brukar jag låta folk spela gratis, generöst nog, men jag hoppas på lite motprestation
).