Brynt smör har en +1 modifikation på allt.
Lite pressad citron på är även det +1 till grillad spetskål.
Brynt smör har en +1 modifikation på allt.
och är citronen lätt grillad så blir det expLite pressad citron på är även det +1 till grillad spetskål.
Gräddstuvad majs, alltså det jänkarna kallar ”creamed corn”.
Limemarinerad flankstek är en höjdare. Kör det istället för köttfärs i tacon. Marinera över natten (viktigt, enzymerna måste jobba!). Om man inte vet skillnaden mellan flank- och flapstek så gör det inget för båda blir utmärkta.
Om man ska marinera flankstek kan jag rekommendera att purea ner kiwi i marinaden. Det innehåller ett enzym som bryter ner köttet, så du får ett mörare resultat.
Om man ska marinera flankstek kan jag rekommendera att purea ner kiwi i marinaden. Det innehåller ett enzym som bryter ner köttet, så du får ett mörare resultat.
Asiatisk krossad gurksallad. Finns massa varianter; smasha en gurka, marinera i soya o sesamolja, 🌶, sesamfrön.
Rödbetor i folieknyten med fetaost och timjan.Tack alla! Jag testade spetskål i dag. Var lite för het på gröten så den var nog inte helt färdig, men det var helt klart gott. Skall gå igenom resten av tråden framåt. Men det här med pommes etc… Jag har inte sett några hundra ersättare till det…? Fler tips?
Tack alla! Jag testade spetskål i dag. Var lite för het på gröten så den var nog inte helt färdig, men det var helt klart gott. Skall gå igenom resten av tråden framåt. Men det här med pommes etc… Jag har inte sett några hundra ersättare till det…? Fler tips?
Jag antar att du kört detta, men Felix kroketter. Strö ut dem på en plåt, ringla flytande smör ovanpå dem och krydda med kött- och grillkrydda (eller bara salt). Så goda man nästan kan ha dem som tilltugg till film. De är perfekta när de är hårda utvändigt och mjuka invändigt, nästan som om de är friterade.Jag är mest nyfiken på alternativ till potatis eller alternativa potatisar
Baconlindad sparris är gott att grilla.