Nekromanti Nya glasögon...

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Lagom nu till att jag slutade röka, gick mina glasögon sönder. Jag fick tips om favoptic.se , där man för 400:- ungefär får bågar + glas. Efter att ha tiggt pengar av min käre far, beställde jag hem 4 st olika bågar att testa. Jag har inte tid att skicka tillbaks dessa fyra och välja nya, så någon av de här fyra måste jag välja. Mina vanliga glasögon är fulreparerade temporärt med hjälp av snabblim och ståltråd.

Nåja, jag tänkte mig att jag skulle ta hjälp av forumet.

(rubriklänkarna går till Favoptic.se's produktsidor)

1. Adrano Svart



(lite anonyma, trista bågar. Om jag inte vill att folk ska tänka på att jag bytt...


2. Forli Svart



(får mina ögon att sitta lite tätt ihop och får mig enligt uppgift att se ut som en Macanvändare, eller möjligen en Unixnörd...)


3. Parma Silver



(Nästintill osynliga, runda... Jag gillar dem nog inte, runda glasögon är inte min grej)


4. Ragusa Silver



(Snygga, men gräsliga bågar som lätt blir sneda, nåtslags fjädrande titangrejs istället för gångjärn)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
Ettan alternativt alternativ nummer fyra.

Tvåan kanske är mer praktiska dock. De ser stabila och hållbara ut, egenskaper som är bra när man får stryk av polisen. :gremgrin:

/Anders
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Av alternativen så tycker jag helt klart att 1an är bäst. Formen passar helt enkelt ditt ansikte bättre än vad de andra gör (de runda passar inte alls) och de är alldeles lagom utstickande.

Jag tycker att tvåan är för tråkig. Enfärgad plastbåge kräver liksom att det händer något någon annanstans, vilket det inte gör på denna variant.

Trean har jag redan täckt in.

Fyran tycker jag ser alldeles för instabila ut, särskilt med tanke på att man inte får den bästa kvaliteten för det priset. Ser helt enkelt ut som om de inte skulle hålla.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Håller med Organ, ettan och fyran är bäst.

Gillar grävlingsskägget, förresten. Jag hade inte alls föreställt mig att du skulle se ut på det sättet, jag hade av någon anledning föreställt mig dig som en ljushårig och spinkig person.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Logan? Är det du?

Nåja, ettan tycker jag passar bäst. Jag har svårt att bedöma ifall det är glasögonen eller bara ansiktsuttrycket som får dig att se överdrivet pillemarisk ut i bild fyra -- i det senare fallet kan fyran också funka.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Ettan helt klart.

Du ser ruggigt annorlunda ut mot vad din bild på theproject gjorde. Bättre utan den halvmeterlånga snedluggen i mitt tycke. :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Du har bättre smak än Jambu i alla fall

Inget av alternativen är tokfult, men jag föredrar antingen tvåan eller fyran eftersom jag tycker att de klär dig bäst. Sedan kanske två vinner just därför att det är ett robustare par glasögon än de övriga. Jag har själv aldrig köpt några glasögon på det sättet - jag är osäker på om det ens går med min grava närsynthet - men jag misstänker att tunn ståltråd på billighetsglasögon kan vara en dålig idé. Risken finns att de går sönder alldeles för snart igen. Dock är inte fyra spänn dyrare än att jag hade kunnat tänka mig att köpa fler par glasögon för den summan. Sist jag var hos optikern gick nog bara synundersökning på 400 spänn. För tillfället lär mina glasögon vara det dyraste som jag bär på min person och bland det dyraste enskilda föremål som jag äger.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
ettan och fyran är bäst.
Jag lutar faktiskt mest åt ettan i dagsläget. De sticker inte ut så mycket, men va fan...

Gillar grävlingsskägget, förresten. Jag hade inte alls föreställt mig att du skulle se ut på det sättet, jag hade av någon anledning föreställt mig dig som en ljushårig och spinkig person.
Haha...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Logan? Är det du?
Du är inte den förste... Håret var ovanligt icke-Wolvie idag, annars brukar det fixa hela frillan och alltihop så att jag verkligen ser ut som att det bara är klor och muskler som fattas...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Du ser ruggigt annorlunda ut mot vad din bild på theproject gjorde. Bättre utan den halvmeterlånga snedluggen i mitt tycke.
Gjorde en liten makeover i oktober kring min födelsedag, fram tills dess hade jag rakat och lugg. Håret har växt på sig ganska ordentligt på två månader =)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Tydligen är det bara jag som gillar de runda... :gremcrazy: Hur som helst så tycker jag att det är ett kanonurval, inget av paren är utseendemässigt fel utan komplementerar dig på olika sätt bara. Jag gillar de runda för att de kändes nästan lite anakronistiska på dig. De enda jag kan tänka mig att säga bu åt blir alltså alternativ 4, helt pga. den praktiska aspekten.

Så...

1:an om du vill vara lite sofistikerad. :gremsmirk:
2:an om du vill vara mer pop (har du Converse så är de rätt val). :gremwink:
3:an om du vill föra med dig en doft av dåtid ( :zeppelinare: någon?). :gremcool:
4:an om du vill ha trasiga glasögon igen. :gremtongue:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
kör på de helsvarta mac-brillorna, alternativt de fjädrande titanbågarna... De andra alternativen var helt opersonliga.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, allternativ 4 tycker jag är bäst.
Jag har liknande glaögon & rent ut sagt jävligt nöjd med dem. De har blivit misshandlad av barn, somnade med dem på nosen & sådant. Likt förbanat har de hållt.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Preach it!

Jag befinner mig mitt uppe i glasögonköp själv, ska in och pröjsa för dem i morgon, och det svider minst sagt i plånboken. Jag ställer mig mycket tveksam till att glasögon för mitt synfel ens finns hos en nätoptiker.

/Marcus som är ensam i Sverige med just sin kombination av starkt brytningsfel och grav närsynthet.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Preach it!

/Marcus som är ensam i Sverige med just sin kombination av starkt brytningsfel och grav närsynthet.

... I hear you brother. Dock så anses min synskada så pass allvarlig att jag får pity-glasögon. Optikern brukar säga "ja helvete vilken slipning.. men okej, vi tar standarpris ändå"... :gremgrin:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Re: Preach it!

Mmm, måste det inte specialslipas så är det ju inga _riktiga_ glasögon. :) Tacksamt nog har jag haft mina nuvarande i tio år, och jag var in till en optiker så sent som i höstas och kollade så de fortfarande var passande.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Preach it!

Synsam Stortorget i Kalmar. Jag minns inte vad han heter, eller ens vet om han jobbar kvar eftersom det var ett par år sen jag var inne sist (glasögonen har inte gått sönder och jag fick kompletterande synundersökning i lumpen som visade att jag skulle ha *trumvirvel* exakt det jag redan hade).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,873
Location
Göteborg
Nr. ett. [ant]

Utan tvekan.

//Genesis, som inte alls trodde att Krank såg ut sådär.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Nr. ett. [ant]

Av ren nyfikenhet, hur trodde du att jag såg ut?
 
Top