Nekromanti Nya förmågor med ET poäng

Skepparn72

Veteran
Joined
9 Aug 2012
Messages
7
Om man har uppnått 10 ET så kan man i två omgångar träna för att få en ny förmåga, som jag har förstått det. Fråga:
När man fått sin nya förmåga, blir man då av med sina ET och får tjäna ihop nya?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skepparn72 said:
Om man har uppnått 10 ET så kan man i två omgångar träna för att få en ny förmåga, som jag har förstått det. Fråga:
När man fått sin nya förmåga, blir man då av med sina ET och får tjäna ihop nya?
Jup. Använder man sina EP för att köpa nåt förbrukas de.
 

Mandrake

Veteran
Joined
23 Aug 2012
Messages
18
Location
Norra Sorunda
Arfert said:
Skepparn72 said:
Om man har uppnått 10 ET så kan man i två omgångar träna för att få en ny förmåga, som jag har förstått det. Fråga:
När man fått sin nya förmåga, blir man då av med sina ET och får tjäna ihop nya?
Jup. Använder man sina EP för att köpa nåt förbrukas de.
Hur går det till när man i två omgångar tränar med sina 10 ET? Vad menas med en omgång?
Jag har förmodligen missuppfattat reglerna här, men så som jag först trodde att det var så blev man av med sina 10 ET när man tränade upp en ny förmåga och sen var tvungen att samla ihop 10 nya och sen träna igen för att sammanlagt kunna spendera 20 ET. Men detta känns galet. Kan någon vänlig själ berätta hur det står till med det här, gärna med exempel!

/Mandrake, som har otur när han tänker.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Så här:
Jag skaffar 10 ET, nollställer, skaffar 10 till, nollställer dessa och får en ny förmåga!
 

Mandrake

Veteran
Joined
23 Aug 2012
Messages
18
Location
Norra Sorunda
Arfert said:
Så här:
Jag skaffar 10 ET, nollställer, skaffar 10 till, nollställer dessa och får en ny förmåga!
Hmm. Då var det som jag trodde. Man får alltså ta flera lektioner med sin läromästare med några spelomgångars mellanrum innan det händer något.

Nu klarnade det upp i dimman, tack för förtydligandet!

/Mandrake, i harmoni med universum.
 

Skepparn72

Veteran
Joined
9 Aug 2012
Messages
7
Tack för svar! Och tack för Fantasy! Har just kommit igång att lira efter ett uppehåll på 25 år. Fantasy! är som jag minns rollspel!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Sen kan ju SL ändra skalorna efter egen smak, så det går snabbare eller långsammare att bli bättre. Naturligtvis!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skepparn72 said:
Tack för svar! Och tack för Fantasy! Har just kommit igång att lira efter ett uppehåll på 25 år. Fantasy! är som jag minns rollspel!
Verkligen kul att höra!
 

Skepparn72

Veteran
Joined
9 Aug 2012
Messages
7
F ö tänkte vi lira "guden i berget" men det är bara två äventyrare. Någon ide om hur jag konfigurerar spelet så det passar?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skepparn72 said:
F ö tänkte vi lira "guden i berget" men det är bara två äventyrare. Någon ide om hur jag konfigurerar spelet så det passar?
Behövs nog inte så mycket.. dra ner på motståndet lite bara.. antingen minska motståndets antal eller KP. Och de får slåss smart. Vara försiktiga.
 
Top