Nekromanti Nya CRPg:s ideliga besvikelser? (Förlorat framtidshopp efter Pillars of Eternity)

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
azzmazzter300;n90949 said:
Glöm inte kameran som har fix max utzoomning oavsett var dina karaktärer står i höjdled, jag kommer ihåg att jag gick upp för en kulle och stirrade typ rakt ner i mina karaktärers huvuden.

Uj, det var så mycket fel med det spelet. Kameran var nog det drygaste. Minns att jag skulle igenom nån ork-dungeon och tänkte testa stealtha igenom med tjyven. Tyvärr så klickade jag fel utan att märka det så när tjyven var nästan framme vid slutet började resten av partyt promenera för att komma till honom. På något vis kunde de fortsätta sin resa trotsa att alla orker de passerade försökte döda dem, och till sist hade de hela dungeonpopulationen i ett långt tåg efter sig. Lyckligtvis så la trollkarlen "stenhud" eller vad spellen hette och vi döda allihop i en enda jättebatalj. Det var där jag insåg att spelet var helt brutet.

Kameran var nog det nya coola vid den tiden (05-06) för både HoMM 5 och Civ 4 hade samma trixande för sig med kamera zoomande och vinklande för sig. Civ må vara förlåtet för där var det bara en helt onödig funktion. I HoMM 5 var viss loot gömd bakom buskar så man var tvungen att använda den idiotiska kameran. NWN 2 var klart värst förstås.
 
Top