Nekromanti Nya breath weapons för drakar

59. Bara för mecha eller cyborg drakar. Fäller bak huvudet och avslöjar en kanon bakom det.
60. Energifält som transporterar de som träffas av den till en slumpvis vald dimension.
61. Råttor! En hel svärm av dem.
 
62. Explosiva besoarstenar, inte farligare än en skur med småsten första rundan men börjar långsamt pysa och fräsa och detonerar till slut 1t3 stridsrundor senare.
63. Spritånger med hög koncentration: lättantändlig och potentiellt överförfriskande.
64. Åldrande energistråle.
 
68. Cirkusclowner med för stora skor och röda näsor som tutar när man klämmer på dem. Tut tut!
 
69. Blod. Det kan vara något speciellt med blodet, en giftig egenskap eller så, men behövs det verkligen?
 
70.flytande guld, fruktansvärt hett och skadar dig, men gör golvet glänsande och fint
 
71. Draken andas inte ut något, utan suger in. Att bli insugen i drakens gap är förstås skitdåligt.
 
Obehaglig mat någrastycken då:

73. Kaffe, svart som natten och hett som helvetet.
74. Smält ost
75. Röd, stark Sriracha
 
Som straff för att 69-71 var rätt lika/samma som saker från de första två inläggen så har listan hoppat 20 nummer neråt...? :)
 
(76 borde vara rätt nummer?)

76. Skeletorskratt, 50% chans att det funkar som en Fear, 50% chans att det funkar som ett Hideous Laughter.

77. Spindelnät, save vs ref för alla inom 30' kon eller fastna i spindelnät. Save vs Will om man fastnar för att inte få panik i 1d6 rundor när man inser att nätet är smockfullt av små små spindlar som nu krälar över hela dig, in bland dina kläder, in i dina öron. Save vs fort för att undvika att bli en Spindelvärd och från och med 1d6 dagar från nu dagligen smärtsamt kläcka horder av små spindlar. Con sjunker permanent med 1 dagligen tills remove disease kastats på dig.
 
DeBracy;n61344 said:
Som straff för att 69-71 var rätt lika/samma som saker från de första två inläggen så har listan hoppat 20 nummer neråt...? :)

Slanfan kom inte längre än till sida 1, så han började om.
 
Måste bara kommentera 41. Små drakar: den korrekta termen är Munruvare.

78. Spells
När någon använder spells på draken har denne förmågan att ta ett djupt andetag och suga in spellsen i munnen för att sedan andas ut spellen på valfri motståndare.

79. Mutagen-gas
Draken andas ut ett gasmoln och de som andas in eller får gasen på sig börjar muteras, slå på lämplig slumptabell.

80. Insanity
De som andas in eller får gasen på sig blir galna, slå på lämplig slumptabell.

81. Melting
Man börjar smälta: Tänk Wizard from Oz, Roger Rabbit, Raiders of the Lost Arc (antagligen väldigt likt en syraattack).

82. Exploding
Man börjar explodera: tänk big Trouble in Little China, Total Recall

83. Lovepotion
Draken frustar ut ett moln av fina vätskedroppar som är en kärleksdryck. De som träffas blir förälskade i draken och försvarar den med sitt liv mot elaka äventyrare.

84. Paralyze + Invisibility
De som träffas blir paralyserade OCH osynliga, så alla andra tror att draken teleporterar bort dem. Draken har blind sight och inga problem att se så den äter upp sina offer i lugn och ro efter att striden är slut (effekten kommer från en ovanligt version av monstret crypt thing).
 
85. Lustgas
De som träffas faller ihop i skrattparoxysmer och kan inte försvara sig samtidigt som de tycker att en arg drake är det roligaste som finns.

86. Förstening
Ett gasmoln som förstenar, som DnD-monstret Gorgon, sedan kan givetvis draken äta sten.

87. Disintegrering
Det som träffas löses upp i atomer och förintas (jättepraktiskt om draken vill göra en egen grotta).

88. Attackspya med vinterkräksjukevirus
De som träffas blir genast jättesjuka och kan inte göra något annat än att själva attackspy (som kanske träffar deras vänner som i sin tur börjar spy).

89. Marijuana
Draken är svart-grön-gul-röd-randig, har rastaflätor och andas ut ett rökmoln marijuana. Alla som drabbas är slowed, glömmer bort vad de gör här, sätter sig ner och softar lite.

90. Föryngring
Man föryngras d100 år. Tough shit om man föryngras mer än vad man är gammal.

91. Vegetering
Draken är vegetarian, träffas man förvandlas man till en växtvarelse, ungefär som en liten treant och smakar lite som gurkstavar eller morotstavar. Draken använder äter sedan upp en när denne tar sin kvällsgrogg.

92. Brunt ljud
Detta är en sonisk attack. Alla skiter på sig.
 
93. Magiska gåtor
Alla som blir träffade av drakens breath-attack (som består av vad som verkar vara en lätt dimma eller rök), tvingas på magisk väg att svara på drakens gåta. Om personen svarar fel, eller tar för lång tid på sig att svara, så tar denna någon typ av skada (fysisk? mental? temporärt medvetslös? stunned? jag vet inte riktigt vad som kan vara rimligt). Om personen svarar rätt så händer inget... eller så tar draken någon typ av skada själv. Eventuelt så kan det istället vara att om man lyckas ställa en motfråga som ställer draken så får draken någon typ av skada.

Obvious inspiration för detta!
 
94. Rostmonster.

95. Alignment förändrande energier.

96. Bomber.
 
97. Draksporer. De som andas in sporerna kommer att sakta omvandlas till dragonspawn. Efter några hundra år är en dragonspawn redo att genomgå sin metamorfos, spinner in sig i en kokong och kommer ut som en av nästa generations drakar.
 
Back
Top