Nekromanti Nya breath weapons för drakar

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
20,104
De flesta klassiska, och även icke-klassiska, drakar andas eld på folk ibland. Men i D&D andas vissa drakar blixtar och vissa andas klorgas istället för eld. Detta är på många sätt vagt tramsigt och i fallet med blixtarna är det dessutom svårt att föreställa sig. Men det är samtidigt en av de allra bästa sakerna med D&D drakar eftersom det bara är fantastiskt på så många sätt.

5661cc00f077f49da4c246c923024deb.jpg


Men jag tror att vi kan komma på ännu bättre saker som drakar kan andas på äventyrare för att döda dem. Har ni några idéer? Här är mina förslag:

1. Draken andas ut en våg av spöken som sedan fortsätter vara kvar och slåss.
2. Gas som paralyserar så att folk lever när draken äter dem.
3. Sandstorm.
4. Svärm av insekter.
5. Magma.
6. Radioaktiv strålning.
7. Kokande blod.
8. Skärvor av krossat glas.
9. Rakblad.
10. Ett moln av pest.
11. Negativ energi som återupplivar döda på slagfältet som träffas av den som zombier.
12. Anti-breath weaponet. Draken suger in folk i sin mun och sväljer dem.
13. laser.
14. Spheres of anihilation.
15. De andas en kon av rostenergi som förintar all metall som träffas. Som rostmonster samtidigt som en drake äter dig.
 
16. Entropi
17. Tidsförskjutning. Om draken andas på en gris förvandlas den till en hög med varmkorvar.
18. Smält guld
19. Spindelnät
20. Armborstskäktor
 
Gurgeh;n61061 said:
16. Entropi
17. Tidsförskjutning. Om draken andas på en gris förvandlas den till en hög med varmkorvar.
18. Smält guld
19. Spindelnät
20. Armborstskäktor

Både 17 och 20 är så jävla bra :D Jag kan bara tänka mig draken öppna munnen och så sliter 300 armborstskäktor någon stackars ridare i stycken.
 
21. Draken spyr ut ett pulserande klot av lila dimma och slingrande tentakler som försöker dra in alla inom räckhåll i klotet. Den som hamnar i klotet (1t6): 1. Förintas 2. Förflyttas till slumpvis vald dimension 3. Får en slumpvis vald mutation och tar 2t6 i skada 4. Kommer ut med 1t6 egna tentakler om 3 rundor 5. Passerar igenom till synes oskadd men bär nu en parasit från bortom stjärnorna 6. Skådar onämnbara fasor vilket påverkar rollpersonens utseende på något vis samt ger förmågan att kasta en slumpvis vald trollformel en gång per dag.
22. Tjockt slemskum som stelnar nästa runda.
23. Grus och sten som draken ätit. Draken flyger fortare när den är tömd på projektiler.
24. Taggar som växer i dess hals som den kan slita loss och kasta iväg med hjälp av tungan.
25. Likdelar från tidigare offer som antänder i kontakt med syre på grund av skitskum magsaft.
 
#26 Inspirerat av 25 Amöbaslem med rester av likedlar som händer, ögon, tänder etc. Amöban försöker täcka äventyraren för att kväva honom. Sen smälts man utifrån och in och draken kan suga i sig hela klumpen.
 
27. Avföring. Den kan förstås vara giftig och frätande om man vill.
 
DeBracy;n61068 said:
21. Draken spyr ut ett pulserande klot av lila dimma och slingrande tentakler som försöker dra in alla inom räckhåll i klotet. Den som hamnar i klotet (1t6): 1. Förintas 2. Förflyttas till slumpvis vald dimension 3. Får en slumpvis vald mutation och tar 2t6 i skada 4. Kommer ut med 1t6 egna tentakler om 3 rundor 5. Passerar igenom till synes oskadd men bär nu en parasit från bortom stjärnorna 6. Skådar onämnbara fasor vilket påverkar rollpersonens utseende på något vis samt ger förmågan att kasta en slumpvis vald trollformel en gång per dag. .

Den här MÅSTE jag använda! :D
 
22. Draken kallar sig Nidhögg, har stajlat upp sig med lösskägg, brynja och hjälm med horn på samt har svalt ett Horn of valhalla, så när han öppnar truten flyger det ut 20st vikingabärsärkar.
 
För mer moderna drakar:
28. Tårgas
29. VX-gas
30. Napalm/Vit Fosfor

För mer annorlunda drakar:
31. Mind-wipe gas.
32. Double rainbows (alternativt LSD).
33. "Bees! Bees! Oh god, not the bees!" (Variant på 4.)
34. Ett moln av Anti-magi.
35. Tuggummibubblor (totalt stulet ifrån Erfworld och/eller Bubble Bobble)
36. Breath of Opposite Gender
37. Ren tryckvåg.
 
38. Otroligt mycket vatten. Har såklart mycket högt tryck som kan skada men kan också översvämma hela dungeons på några attacker.
39. En mycket lättantändlig vätska (det som tänder eld på andningen inuti draken är trasigt/slut)
40. Sylvassa ädelstenar. RP kan efter striden inkassera 1 gp per hp de tog i skada.
 
41. Små drakar.
42. Illusioner.
43. Rök. Massor av rök.
44. Kväljande stank
 
45. Mörker (motsvarande lämplig trollformel).
 
Cieylor;n61121 said:
41. Små drakar.

Den här är superbra så jag tänker sno idén och...

46. Drakägg som impregnerar folk med drakar som sedan exploderar ut genom deras bröstkorg. Som i Alien!
47. Muterande gas som förvandlar andra varelser till halv-drakar.
 
48. Glittrande magisk sömnsand.
49. En ganska väldoftande olja som gör allt svinhalt.
50. Ett lätt och luftigt moln från vilket det kommer hypnotiserande musik.
 
51. Draken har helt enkelt vidrig andedräkt. CON-save eller tuppa av i x antal ronder, disadv. om du är högalv.
 
53. Hypnotisk musik som får de som hör den att vilja kliva in i drakgapet.
54. En lång kameleonttunga
 
55: 2T100x10 styck T4. För alla vet att T4 är det ondskefullaste vapnet någonsin. Näst efter...

56: 2T100x10 styck legobitar.
 
57. Järnkedjor som skjuts ut, fäktar omkring och dras tillbaka igen. 20 % chans för knivblad eller spikförsedda klot i ändarna.
 
58. Typ som 57, fast långa band med magiska tecken på som försöker strypa folk. Om man har sjukt stor tur kan man hugga av en och på så vis stjäla en trollformel från draken. (Tänk supergonzo kung fu-film, det där sista steget som behövs för att kunna ta sig an storskurken)
 
Back
Top