Nekromanti NYA BILDER

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Hej,

Jag har lagt upp två bilder av min polare Jim Nelson på min Drakar sida. Hoppas ni gillar dem! För den som ännu inte fattat det så kommer Jim att vara representerad med ett helt gäng underbara monster i Jorges Bestiarium.

<A HREF="http://www.bergting.com/drakar/drakar3.html" target="_new">http://www.bergting.com/drakar/drakar3.html</A> Ha det gott

Peter
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Va bra!

Trollet var mycket bra, grymt så att säga, vad gäller den andra bilden på en staty? så känndes den inte färdig ännu, det som dock är gjort hittils är dock gjort bra.

För den som ännu inte fattat det så kommer Jim att vara representerad med ett helt gäng underbara monster i Jorges Bestiarium.

Kanon, inte för att jag hade fattat det tidigare, det är dock en glad överraskning. Trodde det bara var du och Alvar Tapias som skulle illusterara JB.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-12 19:46.</EM></FONT></P>
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Va bra!

Tiki bilden är inte direkt Drakar, men den var så bra så den fick vara med ändå. Men du har rätt - det är en skiss. Eftersom jag är illustratör så tycker jag oftast att det är roligare att se skisser än färdiga bilder.

Det blir jag, Alvaro och Jim's bilder i Jorges. Jag kan lova att deras bilder är SUPERBRA... (mycket bättre än mina tycker jag). Fast vi har lite olika stilar så vi kompletterar varandra bra. Helhetsintrycket kommer bli jättesalt.

Peter
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Va bra!

"Jag kan lova att deras bilder är SUPERBRA..."

Av det lilla som jag sett av vad de kan som finner jag ingen anledning att betvivla det. Tvärtom jag skulle inte ha något emot att det redan var 25/8 trots att det innebär att semestern redan skulle vara slut.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Heheh... du har mött din överman =)

Nädå, faktiskt inte... han var jävligt vass! Men ärligt talat så vet jag nog bara en konsnär hittills som (jag ahr sett) är minnimalt mycket bättre än dej, Bonner... men det är inte stor skillnad... Dock vill jag bara säga att ni är ett gäng riktigt, riktigt, riktigt bra konstnärer, all heder åt er! Hoppas att jag blir lika bra en dag (övar för fullt)! Keep the good work up!

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bra !

De där bilderna var ju helsnygga de åxå !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Sagostämning...

Hmm... jag hoppas onekligen att de illustrationer, gjorda
av Jim Nelson, som återfinns i Bestiariet har mer sago-
stämning. Detta smakprov oroar mig verkligen -- groteska
bilder som ser överarbetade och onödigt detaljerade ut
istället för mystiska och inspirerande...
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Mycket bra

må jag säga. Trollet (om det nu är det) är väldigt snygg. Påminner om Blodughadda, är inspirationen därifrån kanske?

"My hotel's as clean as an elven arse"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Tjusigt, men när får vi se något från Alvaro Tapia(med reservation för ev. felstavning)?"

Det finns ett litet smakprov på riotminds hemsida om du inte sett det redan.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Sagostämning...

Fear not! Den här bilden är flera år gammal och som tidigare sagts kommer alla bilder i Jorges att vara utförda i blyerts och i "samma" stil, dvs så lika som det nu går att få med tre olika illustratörer.

Jag har sett alla Jim's bilder de är så bra att man får hjärnblödning.

Peter
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det är ett trol, tro mig

Trevlig bild. Tänkte bara utrycka min uppskattnig över att du lägger in sådana här inlägga, de lyser upp tillvaron.

För er som undrar vad det är på bilden (inte statyn) så kan jag med´stor säkerhet säga att det är ett troll från shadowrun, stilen är rätt, och så har den horn. Rätta mig någon om jag har fel.

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Det är ett trol, tro mig

jag ska rätta dig eftersom du har fel!
troll stavas med 2 L....

First i was blind, now i can see.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
mmm.. jättesalt [NT]

jättesalt = godis

First i was blind, now i can see.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Re: Det är ett trol, tro mig

"<EM>jag ska rätta dig eftersom du har fel!
troll stavas med 2 L....</EM>"
*tittar vad <B>Klon</B> skrev i texten.. "<EM>...säga att det är ett troll från shadowrun,</EM>". Ett typo.. *hatar folk som påpekar petitesser.*

/[color:green]Han</font color=green> som antar att det är ett troll från "Shadowrun" eftersom det står "...© FASA..." där också
 
Top