Nekromanti Nya barbarer!

Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Det här kanske är väldigt likt Conan men ändå.

Jag har börjat fundera på en nya Barbar ras. Dessa barbarer hade jag tänkt skulle bo i snöiga berg och tillbe järnet och åskans gud Bulwyf. Det ska också finnas en viss "bessatthet" av järn. Järn är heligt och alla vapen och liknande saker är gjorda av järn så pilbågar är uteslutna. De ska leva på jakt och kanske lite plundring. Klädseln ska vara tjockt läder (ofta nitat) och lite plåtar här och där. Tillbaka till guden Jag hade tänkt mig något i den här stilen: I slutet kommer Bulwyf att klyva världen med ett brinnande svärd och bara dom starka anhängarna kommer att överleva.

Kanske lite ihop slarvat men jag tror att det kan bli tufft.

vad har ni att säga om det här? jag vill ha all sorts kritik.
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Ska jag hämta mitt brinnande svärd :gremsmile:

När du kommer hit med ett brinnande svärd så ska jag börja tillbe dig, det lovar jag.
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Med tanke på hur Eons kraggisar är så ska det inte vara något problem att kopiera dem och sen ge dem en större besatthet av svärd och nitar. Läder gillar de ju redan så...
Själv så tycker jag det är lite fjantigt med en massa nitar och läder samt besatthet av svärd. Men om du vill ha en ny barbarras så gör du en.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Fler barbarer!!!

Bra idé! Kraggbarbarerna känns lite för mesiga för min smak. Det vi behöver är storväxta män med hår på bröstet och gigantiska svärd. Dessutom ska de vara kloka nog att använda plåtrustning och sköld. Inga mesiga barn eller kvinnor någonstans, bara män! Och svetthyddor! Det kommer att behövas öl, män och svetthyddor. Och stora svärd. Långa, raka, manliga svärd! Jag ställer upp direkt! Ge mig speldata så att jag kan göra en stor, stark, nybastad man med öl i magen, hår på bröstet, plåt överallt och ett enormt, långt, rakt och hårt svärd!!!

Ugh! Unh!! OUARGH!!!
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Fler barbarer!!!

Neeeej... Inte plåt överallt. Annars allt bra /images/icons/smile.gif
Fast barbarer är inte min sak. Ja föredrar cilviliserade människor med stora svärd, läder osv...
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Re: Fler barbarer!!!

Kraggisar lite mesiga? Trukher är för små, de också, eller?

Kraggbarbarerna är tillräckligt stora för att vara mäktiga, men också inte för stora, så att de fortfarande är mänskliga...

Fler barbarer? Visst, men inte större och starkare än Kragg.
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Re: Nya barbarer! (/ny stam av kraggisar)

enligt din korta beskrivning av rasen tycks den som bekant vara väldigt lik kraggbarbarer, med undantag för det där med järn och liknande samt guden...

det vore en bättre idé om du kunde (om du är SL) komma på nåt så enkelt som en ny stam, en grupp kraggisar som levt lite isolerat från andra folkslag, men i grunden är kraggbarbarer, för att slippa en massa arbete med nya + och - för attribut och liknande.

det där med guden löser du lätt, istället för att stammen ska dyrka den vanliga kragguden (om det finns nån, har tyvärr inte religionmodulen) kan de, under den långa tid de levt avskillda från andra, ha kommit på en egen mytologi, med en järngud med binnande svärd som 'den högste'...


ska man hitta på en ny ras ska det vara en helt ny, med lika mycke skillnad, som det är mellan alver och dvärgar, från de andra raserna och inte så 'extremt' lik en annan ras...

på tal om det har jag börjat skissa på en ny ras, ska va ungefär som protosserna i StarCraft. khalaier ska de kallas och de ska komma från en okänd ogrupp långt ute i de sydliga haven, där de fått slut på sin viktigaste energikälla och letar efter nya källor i det mer kända mundana (för dem okända).

om detta vill jag föresten ha samma kritik som Bard Mannadräpe, om än lite positivare...

snacka om att detta blev rätt långt med tiden (det tog 16:36 minuter att skriva det...)text
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Re: Nya barbarer! (/ny stam av kraggisar)

Viktigaste enerigkälla? Till vadå? Har de en högre teknologisk nivå än resten av Mundana?
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Re: Nya barbarer! (/ny stam av kraggisar)

beror på hur man menar...

Khalaier har inget blod utan lever av en slags gas som pumpas runt i kroppen, den fungerar ungefär som blod...

För att det ska fungera ordentligt behöver man en sten, denna sten används också vid plantering av nya khalaier. stenen bryter de i gruvor, men sedan man under de senaste 42 000 åren (jag var inte så exakt med åren, så kritisera inte det) har dubblat kraven på efterfrågan har deras reserver tömts alltmer och i gruvorna gick det inte heller att få ut mer av denna mineral (som jag för tillfället inte har möjlighet att ge namn på).

Därför hotas nu flera miljoner khalaiers liv, om man inte snabbt kan få tag på mer sten nån annanstans, de kommer försöka bl a i Thalamur och Asharina... fråga gärna inte mer, rasen är ganska 'ofärdigställd'...
jag kan komma med mer information vid senare frågor (om ett år eller så, när jag fått tid att arbeta lite med deras historia och annat...)
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
khalaier

beror på hur man menar...

Khalaier har inget blod utan lever av en slags gas som pumpas runt i kroppen, den fungerar ungefär som blod...

För att det ska fungera ordentligt behöver man en sten, denna sten används också vid plantering av nya khalaier. stenen bryter de i gruvor, men sedan man under de senaste 42 000 åren (jag var inte så exakt med åren, så kritisera inte det) har dubblat kraven på efterfrågan har deras reserver tömts alltmer och i gruvorna gick det inte heller att få ut mer av denna mineral (som jag för tillfället inte har möjlighet att ge namn på).

Därför hotas nu flera miljoner khalaiers liv, om man inte snabbt kan få tag på mer sten nån annanstans, de kommer försöka bl a i Thalamur och Asharina... fråga gärna inte mer, rasen är ganska 'ofärdigställd'...
jag kan komma med mer information vid senare frågor (om ett år eller så, när jag fått tid att arbeta lite med deras historia och annat...)
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Nya barbarer! (/ny stam av kraggisar)

Bra idé med Kraggisar från någon annastans (kolla en karta, blunda och peka) och forma nya myter. Låt dom gärna har Storsvärd istället för Kraggsvärd så att dom inte går sänder direkt.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Fler barbarer!!!

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Kraggisar lite mesiga? Trukher är för små, de också, eller?

<hr></blockquote>


Japp! Det jag är ute efter är halvjättar med tvåmeterssvärd.

Jag menar, ska man slänga in en ny barbarstam så måste man ju ta i ordentligt. Trukher har nackdelen att de är vilda och inte speciellt sexiga. Ok, de har schyssta vapen och rätt så grymma mått, men det man ska göra är ju en människornas motsvarighet till Frakk Trukher. Kragg håller inte måttet. Vi måste i så fall ha en NY sorts barbar. En barbarernas barbar. Rabarberbarbarasbarbarberber!!!

Men vänta lite nu...

Hade inte jag en bra idé om det här för ett tag sedan?

Ja! En man som är hälften Kragg och hälften Frakk Trukh! Där har vi det! Ta de bästa bitarna från båda sidorna och vips har man ideal-barbaren!

Glöm inte plåtrustningen!
/images/icons/cool.gif
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Re: Fler barbarer!!!

Japp! Det jag är ute efter är halvjättar med tvåmeterssvärd.


Varför inte spela ett jävla grottroll medans du håller på?
Dom är ju stora som satan, och ännu starkare och dom är mästersmeder. Där har du din fyrametersjätte med tvåmeterssvärd!


Glöm inte plåtrustningen!


Jo, gör det! Det är inte passande. En barbar har ett höftskynke och gula tänder!
Vill du verkligen provocera så gör du en eyrentigrinna med höftskynke och sin förbannade eyrenklyvare! Ljuset give att alla män du slåss mot blir distraherade. (Glöm inte att se till att du har mycket i personlighet!)
 
Top