Nekromanti Ny version?

Till att börja med så var det där de tidigaste tillkrångligheterna i rollpersonsgenereringen dök upp. Sen var det en sak som dök upp där som inte var någon höjdare direkt, hjältepoängen. De inbjöd till koboldism nåt så in i ... Hälsingland!


Milrik av Remos
E faktiskt benägen att hålla med dig Krille när det gäller det om hjältepoängen. Att de flesta hjälteförmågor dessutom endast var för krigare eller dyl. gjorde inte saken bättre.
När det gäller inköp av färdigheter är jag också benägen att hålla med dig, det är förvirrande svårt och förklara detta för nya spelare.

Personligen anser jag att allt gick galet efter man släppte Gigant, det var i och med Gigant det blev mer eller mindre 'lagligt' att göra nya regeltillägg o.s.v. utan tanke på konsekvenserna. Man släppte in 'skuma' magigrenar, samt utökade antalet element (vilket blev snudd på patetiskt i Magi boxen).



Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 
"Tillkrångligheterna i rollpersonsgenereringen? Menar du att man köpte färdigheter? Det är väl det enda som var på något sätt krångligt."

Pluttifikationer och fanskap, speciellt som faktorn från färdighetsvärdet som man skulle pluttificera med var i en ynkans liten och läbbans dåligt förklarad tabell undanstoppad i hörnet på en vänsterhörna. Lägg därtill en pluttifikation till med kostnaden på färdigheten.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Jupp helkasst. Typ som rolemaster nästan. Vilket helvete det var att höja/sänka färdigheter. Har inte använt det på hur länge som helst. Jag säger bara Version 5!
 
Ja, tycker man att multiplikation är för krångligt så kan jag hålla med. Vad "fanskap" skulle innebära vet jag inte riktigt. ;)

Att tabellen sitter undangömt är väl iofs snarare ett layoutproblem än ett problem med reglerna i sig.

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 
Var det krångligt?
I såna fall är väl nästan alla rollspel idag näst intill omöjliga att förstå sig på.

Don Kennetho
 
"Var det krångligt? I såna fall är väl nästan alla rollspel idag näst intill omöjliga att förstå sig på."

I vanlig ordning uttryckte jag mig tydligen för luddigt.

Varför ha två multiplikationer i färdighetsköp när man egentligen inte ens behöver en? Det är det jag ifrågasätter.

Expert krånglade till en massa saker i onödan. Det blev inte omöjligt krångligt, bara onödigt krångligt. Om det dessutom är bortschabblat i layouten och dåligt förklarat så är det definitivt inte bra. Men som sagt var, Expert krånglade till en massa i onödan, tillkrångligheter som faktiskt (IMHO) inte gav någonting utöver huvudvärk.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Back
Top