NYHET Ny version av Coriolis (utbruten tråd)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Jag tänker också att scifi är mkt smalare än fantasy, men Ligan har ju lyckats bra med Alien och Blade Runner, så det ska bli spännande att se hur det går!
Hoppas att det går bra. Personligen blir jag alltid lika glad när jag ser att det kommer ett sci-fi spel som det går bra för, särskilt eftersom rollspel tenderar att ha slagsida mot fantasy.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag gillar Coriolis starkt men är ytterst tveksam till om jag kommer köpa nya Coriolis om det bara kommer på engelska.
Tänker inte att vi behöver väcka diskussionen om att spela på engelska med svensktalande grupper igen.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,550
Location
Fallen Umber
Apropå detta, finns det någon som har räknat på hur antalet notifieringar på en KS brukar förhålla sig till antalet backare?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Apropå detta, finns det någon som har räknat på hur antalet notifieringar på en KS brukar förhålla sig till antalet backare?
Antagligen ;) Kickstarter om ingen annan men de klumpar ju ihop alla som klickar intresse med de som gjorde det före lansering. I vårt fall vill jag minnas att notifieriangar före KS var lägre än totala antalet backare.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,550
Location
Fallen Umber
Ja, det var intresse före lansering som jag tänkte på. Känns som en rätt rak metrik som kunde vara intressant för att uppskatta intresse.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Ja, det var intresse före lansering som jag tänkte på. Känns som en rätt rak metrik som kunde vara intressant för att uppskatta intresse.
Säkert. Kräver dock att man är med löpande, för den siffran försvinner ju när väl kampanjen börjat.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Apropå detta, finns det någon som har räknat på hur antalet notifieringar på en KS brukar förhålla sig till antalet backare?
Det blir många fler som backar, dock omöjligt att säga hur många fler
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Jag tänker också att scifi är mkt smalare än fantasy, men Ligan har ju lyckats bra med Alien och Blade Runner, så det ska bli spännande att se hur det går!
Beror på medium? Mindre i rollspel, men mycket större på film? Så att göra en adaptering är antagligen ett bra sätt att börja på.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,873
Location
Marjura
Nu är den igång, och redan över en miljon och nära 1000 backare.

PS Jag vill fortfarande ha ett 1800-talshack i en alternativ Jules Vernig värld, med polarfärder, djupdykare och mörk ångpunk, ruvande på hemligheter och onämnbara fasligheter i märkliga undervattensruiner. Tycker illustrationerna stöder det också!

PPS hoppas på en till kokbok! :)
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
PS Jag vill fortfarande ha ett 1800-talshack i en alternativ Jules Vernig värld, med polarfärder, djupdykare och mörk ångpunk, ruvande på hemligheter och onämnbara fasligheter i märkliga undervattensruiner. Tycker illustrationerna stöder det också!
Den som skulle vilja ta MYZ-motorn och göra ett sånt spel kommer ju inte ha några problem att hitta snygga public domain illustrationer som passar konceptet. Säger bara, som dom säger.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
1710860435679.jpeg

Det här tyckte jag var synd, för även om den nya har mer tydligt fokus så gillade jag Tredje Horisonten just för att man kunde göra en kampanj runt en kringresande berättarfestival och inte bara Traveller Åter Igen.

Men med tanke på Ikon-kampanjen och hur dess fokus var på att göra informationen i grundboken oanvändbar känns det tyvärr väntat.

(Sedan önskar jag att de någon gång skulle uppdatera tärningsfilosofin i YZE och inte bara ha rör-enbart-tärningarna-när-något-kan-gå-hemskt-fel. Speciellt eftersom tärningspölarna känns vägda mot misslyckande — oavsett vad matematiken säger. IMO.)
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Det här tyckte jag var synd, för även om den nya har mer tydligt fokus så gillade jag Tredje Horisonten just för att man kunde göra en kampanj runt en kringresande berättarfestival och inte bara Traveller Åter Igen.

Men med tanke på Ikon-kampanjen och hur dess fokus var på att göra informationen i grundboken oanvändbar känns det tyvärr väntat.
Traveller Åter Igen säljer böcker dock. För 1,6 miljoner än så länge.
 
Top