NYHET Ny version av Coriolis (utbruten tråd)

robinsuu

Veteran
Joined
22 Aug 2020
Messages
76
Man kan aldrig få tillräckligt med Coriolis. Enkelt köp! Ska bli intressant att se hur settingen skiljer sig mot nuvarande.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Intressant att de säger "spiritual sequel" - det är ju inte vad man brukar säga om det är en faktisk efterföljare, utan när det är något nytt men med likheter. Verkar inte ens vara i kontinuitet med gamla Coriolis i så fall?
FL bekräftar på Facebook att det nya spelet är i kontinuitet med det gamla.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det som jag tycker är allra mest spännande är att detta är något Ligan har total kontroll över. Kanske ett steg framåt i en strategi som kan innebära att de utvecklar några världar som de själva kan licensiera till annat, kanske böcker, filmer, tv-serier, serier, leksaker, badlakan och annat kul.

Kontra att licensiera från andra.

(OBS! Jag har ingen aning om vad Ligan har för planer, så ta inte detta som någon slags ledtråd, detta är endast spekulation)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Jag tappade intresset så fort jag fick veta att det inte blir någon svensk version.
Jag misstänker att vi kommer att behöva vänja oss vid det. DoD-material lär komma på svenska för överskådlig tid framåt, och det är väl några grejer till Svärdets sång i pipen, men i övrigt tror jag allt kommer att vara på engelska.

Det skulle i och för sig kunna öppna upp för något företag att teckna avtal med Fria ligan om att ge ut deras produkter på svenska. Så fungerar det ju för franska, tyska, brasiliansk portugisiska, m. fl.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Jag tappade intresset så fort jag fick veta att det inte blir någon svensk version.
Det är bekräftat alltså? Jag anade att det skulle bli så. Å ena sidan är jag lite besviken för jag gillar Coriolis. Å andra sidan försöker jag begränsa mitt spelköpande, och det är klart lättare om nya Coriolis bara kommer på utrikiska.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Det är bekräftat alltså? Jag anade att det skulle bli så. Å ena sidan är jag lite besviken för jag gillar Coriolis. Å andra sidan försöker jag begränsa mitt spelköpande, och det är klart lättare om nya Coriolis bara kommer på utrikiska.
Ja, det gör det lite enklare att hålla Köpfritt 2024 😃
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Det är bekräftat alltså? Jag anade att det skulle bli så. Å ena sidan är jag lite besviken för jag gillar Coriolis. Å andra sidan försöker jag begränsa mitt spelköpande, och det är klart lättare om nya Coriolis bara kommer på utrikiska.
Det är väl inte officiellt bekräftat men med tanke på hur Ligan resonerat kring dubbelspråkiga releaser nyligen, att det bara kom en engelskspråkig pressrelease och att de har haft en hel del huvudvärk med stora skillnader mellan engelska och svenska varianten av Coriolis tidigare så känns det rätt säkert.

Jag hoppas att jag har fel dock. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Å ena sidan vet jag inte riktigt vad jag tycker om fokusförändringen jämfört med föregående version – å andra sidan verkar det nya spelet också bli väldigt snyggt, så jag lär köpa det. Även om det jag egentligen vill ha nog är typ 1e fast färdigt =)

Att det inte kommer på svenska påverkar mig inte överhuvudtaget. Det är väl för all del lite synd, men jag bryr mig inte så mycket. Jag läser ändå mest grejer på engelska.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Det är bekräftat alltså? Jag anade att det skulle bli så.
De sa i The League Lounge: Episode 1 något i stil med att det bara fanns planer på en engelsk utgåva just nu.
Jag är heller inte så förvånad även om jag hade hoppats på även en svensk utgåva.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Det här känns jätte smalt men kul satsning. Rymd är inte så populärt som fantasyoch sen är det ingen publikfriande spaceopera direkt. Det känns som de gör det för att de vill och inte för att tjäna massor så jag förstår att de bara satsar på bara engelska för att hålla kostnader nere
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Ligans strategi för svensk utgåva verkar vara att göra det för spel som känns särskilt "svenska" (DoD, Mutant, och Svärdets sång genom att det är "Gullikson-spelet" ursprungligen).

Coriolis hamnar då någonstans i mitten (ursprungligen svenskt men inte arketypiskt svenskt), så det hade kunnat gå åt endera hållet?
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Det här känns jätte smalt men kul satsning. Rymd är inte så populärt som fantasyoch sen är det ingen publikfriande spaceopera direkt. Det känns som de gör det för att de vill och inte för att tjäna massor så jag förstår att de bara satsar på bara engelska för att hålla kostnader nere
Ändå har redan över 4000 pers bett om notifiering när kickstartern drar igång, om en månad. :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Ändå har redan över 4000 pers bett om notifiering när kickstartern drar igång, om en månad. :)
Bestarnas bok till Svärdets sång hade 4339 backare och drog in 3,2 miljoner SEK, så jag gissar att Coriolis drar in minst det dubbla, givet att det är ett spel och inte ett supplement.

Men om alla som vill bli notifierade köper så har Ligan alltså runt 3 miljoner sek redan från start.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Ändå har redan över 4000 pers bett om notifiering när kickstartern drar igång, om en månad. :)
Inget emot att ha fel. Jag tycker att det känns ganska smalt men det säger en hel del om förtroendet som ligan byggt upp hos deras fans.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Inget emot att ha fel. Jag tycker att det känns ganska smalt men det säger en hel del om förtroendet som ligan byggt upp hos deras fans.
Jag tänker också att scifi är mkt smalare än fantasy, men Ligan har ju lyckats bra med Alien och Blade Runner, så det ska bli spännande att se hur det går!
 
Top