NYHET Ny version av Coriolis (utbruten tråd)

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Nån som har nåt intressant skvaller om vad vi kan förvänta oss i detta spel?
Jag förmodar att detta är en 2nd edition av Coriolis som utspelas efter Ikonernas nåd, dvs att det är uppdaterade regler och satt i samma universum men efter de omvälvningar som sker i kampanjen?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Nån som har nåt intressant skvaller om vad vi kan förvänta oss i detta spel?
Jag förmodar att detta är en 2nd edition av Coriolis som utspelas efter Ikonernas nåd, dvs att det är uppdaterade regler och satt i samma universum men efter de omvälvningar som sker i kampanjen?
ABOUT THE GAME

Coriolis: The Great Dark launches you into a desolate part of space – The Lost Horizon. Here, a fledgling human civilization who fled war tries to stake out a new life in a harsh environment while expeditions are sent out into deep space to find resources for survival and valuable artifacts.

As explorers in forgotten star systems, players will partake in expeditions on mighty Greatships and venture into old ruins after a long-lost civilization of God-like beings. Coriolis: The Great Dark is a game about Hope and enduring against all odds.

The RPG will showcase the all-new setting as well as mechanics – with themes like exploration, sense-of-wonder, sci-fi action and faction intrigue. The rules will include explorer generation, combat, exploration, and expeditions.

A boxed campaign set entitled The Flowers of Algorab will also be part of the Kickstarter and delivered alongside the core game.

1708439807489.png
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Aha, så en prequel då. Det förvånar mig, men kan säkert bli bra.
Det behöver det inte vara. Det skulle ju kunna vara en fraktion som flytt den "vanliga" Coriolis-galaxen, efter kampanjens slut.
Eller så kan detta vara överlevarna från det försvunna systerskeppet till Coriolis som försvann. Då kan det ju vara en parallell-handling, men visst kanske troligare en prequel isåfall.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Det pågår en livestream (effekt youtube) just nu och det verkar som de öppnar upp en ny horisont som de hittar efter den stora kampanjens slut. Den är frikopplad resten så de som har rest dit har gjort det med enkel biljett.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,046
Det står ju "all-new setting", så det kan inte gärna vara en prequel för den gamla?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,873
Location
Marjura
Undrar om det är medvetet tajmat kring Dune, som det inte är kategoriskt annorlunda än?
Dune kom väl ut 1965... :)

EDIT: och film 2s releasedatum har ju hoppat runt en hel del, så det tror jag knappast Ligan tänkt på.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,046
Intressant att de säger "spiritual sequel" - det är ju inte vad man brukar säga om det är en faktisk efterföljare, utan när det är något nytt men med likheter. Verkar inte ens vara i kontinuitet med gamla Coriolis i så fall?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Känns lite som Coriolis: Andromeda, för att referera till Mass Effect. Tycker ju att Tredje horisonten som setting var Coriolis starkaste kort, så är lite skeptisk till att man skrotar den. Även lite trist att det bara verkar vara en engelsk version, men det är väl i linje med Ligans policy om tvåspråkighet.

Kul att Kostas är tillbaka som skribent dock, saknade honom i Ikonernas Nåd-kampanjens senare delar!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det pågår en livestream (effekt youtube) just nu och det verkar som de öppnar upp en ny horisont som de hittar efter den stora kampanjens slut. Den är frikopplad resten så de som har rest dit har gjort det med enkel biljett.
Jag vill lyfta den streamen igen.


Den svarar på flera frågor som ställts i den här tråden.

MVH

/Magnus
 

indiana.joel

Veteran
Joined
11 Apr 2019
Messages
16
Min grupp är mitt uppe i sista cykladen just nu så det här blir kul. Hoppas att det kommer på svenska också.
 
Top