Nekromanti Ny telefon

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Var själv i tankarna att skaffa en ny telefon, så denna tråd var väl startskottet för att jag ens övervägde att titta på större premiummodeller. Så det blev en Note 2 för min del!

Efter att "bara" haft en ZTE Blade tidigare är det knappt lönt att göra några jämförelser däremellan. Trots storleken så kan jag inte annat än hålla med Troberg i att det inte är några problem att få med sig Note 2:an precis på samma sätt som tidigare, och i mitt fall är det byxfickan som gäller för mobiler. Även om jag inte använder pennan mer än när jag ska göra saker som kräver pennan och därmed använder fingrarna större delen av tiden, så skulle jag nog inte köpt en annan modell i nästan samma storlek om den inte kom med inbyggd penna (mig veterligen finns det ingen annan modell med inbyggd penna nu för tiden [Note 1 ej inräknad]?). För min del är prestandan och den stora skärmen riktigt bra och den stora anledningen och säljpunkten för mitt köp. Helnöjd!

Dock, efter att ha kört en slimmad Cyanogenmod innan på Bladen känns Samsungs alla egna tjänster, appar och dess TouchWiz aningen plottrigt, men det lär man väl inte komma undan så länge som man inte väljer en Nexus-modeller eller faktiskt slänger in en ny custom firmware själv; så illa är det dock inte för min del.

Nu gäller det bara att hitta tusen och en användningsområden som jag inte visste att jag behövde den till! :gremwink:
 
Top