Nekromanti Ny startad SW kampanj

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Jag och några polare tänkte spela SW d20 kampanj,
En ska vara Jedi Guardian, sen ahr vi 2som är osäkra på vad dom vill vara och en som vill bli Bounty Hunter.

Nu vill jag veta, är det några upenbara felsteg man ska undvika att begå?

Annars bara några tips?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag skulle vilja att du utvecklade exakt vad du vill undvika att göra felsteg på.

Felsteg ni kan begå i valet av Class (d v s en Class som är dålig)? Felsteg i hur ni lägger upp kampanjen? Felsteg i sammansättning av gruppen (d v s kombination av class:er som inte funkar)? felsteg i valet av spel (D20 eller D6)?

//erik. morgontrött men lika fullt närvarande
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Nu vill jag veta, är det några upenbara felsteg man ska undvika att begå?
Doppa sig i HP-sås och springa in till en rancor? Säga "Du håller din ljussabel som en flicka" till Darth Vader?

/Anders (oseriös)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
"Nu vill jag veta, är det några upenbara felsteg man ska undvika att begå?"
Glömma att komma överens med spelledaren att man kan få göra om sin gubbe om man inser att man gjort något fel eller kommit på en ballare grej? Det jag menar är inte att det ska låta "Du, SL. Jag glömde att köpa tunga gevär, men jag har bara utrustat mig med ett tungt gevär. Jag är i en djungel just nu så jag kan inte köpa ett annat vapen, men kan jag inte få byta färdighet?" - "Näe." - "Men då blir det ju helt menlöst." - "Suck to be you."

Därför älskar jag Feng Shui, där det står i reglerna att man få göra så.
Regler som lär ut sunt förnuft. :gremsmile:

/Han som inte spelat SW d20 och kan därmed inte ge några andra råd
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Jag körde väldigt mycket Star Wars D6 men det var för väldigt länge sedan så några tips från den tiden kan jag inte ge dig. Av WoC SW böcker anser jag att Galactic Campaing Guide är det perfekta inköpet för dig. Där står det mesta man kan behöva vid en uppstart av en ny kampanj.

AEGIS PRIME/ Trött som få
 
Top