Nekromanti Ny Spelarens

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Spelarens handbok var väl ok, men lite väl tunn. Kunde det inte funnits med t.ex steg för steg hur man skapar en alkemist eller en riddare? För att inte tala om hur man ska skapa en troende på ett realistiskt sätt. Man kunde rätat ut ett gäng fler frågetecken i rollpersonsskapandet. Detta kunde bli föremål för en ny modul, samt lite tips och exempel på karaktärer man kan spela. I drakar och demoner gillade jag karaktärsarketyperna (Jag vet inte i vilken bok de var) till exempel den ödestyngde krigaren eller den ädle vilden. De var roliga att ha som exempel då man skapade sin karaktär. Det var lite mer sådant jag hade väntat mig av spelarens handbok.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
OK

var den?
det var en repris på reprisen.
Helt tillverkad med Ctrl C och Ctrl V
möjligen var vissa bilder och tabeler nya men
så länge som vi väntat vill jag ha mer än det.
Inget ont om resten av eon framföralt alver håller jag för ett litet konstverk. Men det här slås bara av monsterboken som faktiskt är sämmre.

Moonshadow
 
G

Guest

Guest
Jo, lite nödvändig är den väl

Tycker jag också. Monstren kanske inte är de bästa, men de är fullt användbara, och kapitlet om bruksdjur tycker jag är bra och mycket användbart. Vi använder det så fort någon ska köpa en häst eller något annat djur. Det ger djuret mer personlighet och man kommer på nåt sätt närmare sitt djur.

men jag hoppas att Neogames ger ut en ny.

Hoppas jag absolut inte. Samma sak med en ny spelarens handbok. Det behövs inte. Dessa två moduler finns redan. Sedan om de är bra eller inte är en annan sak. Men att ge ut en ny spelarens handbok bara för att den första inte var riktigt så bra som man hade tänkt sig tycker jag är onödigt. Samma sak gäller ju monstermodulen. Vad skulle de nya modulerna innehålla? Någon föreslog lite förslag till karaktärer till spelarens handbok. Tycker jag känns lite onödigt att ge ut en bok om. Använd fantasin istället. Få inspiration från andra håll (böcker, filmer etc.) Och en ny monsterbok, vad skulle den innehålla? Bra monster? Då är frågan: Vad är ett bra monster?

/Tiamel
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Håller med, då är det bättre att Neogames lägger energin på nya moduler. Jag längtar fortfarande febrilt efter Drakar /images/icons/laugh.gif

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Jag menar förstås inte "Nya spelarens" utan till exempel en bok som skulle heta "Yrken och karaktärer"
 

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Du kan tillverka din egna med hjälp av detta receptet:

Pappa Dranvars monsterbok

Detta är vad du behöver:

1. Ett par kontakter i den undre världen
2. Bläck och papper
3. Ett styck slumpvals generator
4. En liten bit av Piccasso's galenskap

Gör sa här
Ta kontakt med dina kontakter i den undre världen
och be dom att köpa ofantliga mängder LSD eller liknade hallucegiena droger, ga hem och las in dig i din boning.
Ta hälften av pillrerna och börja "Brainstorma", börja att skissa pa ett par hundra olika monster som saknar allt vad normal kropp heter(det är till detta som du använder din del av Piccassos galenskap). Sätt pa din slumpvals generator och sätt i dina vàrden dàr du behöver dem.
Ta resten av pillrerna och kom pa namn.

Nu skall du vara färdig med ditt ex av "Kalle's Monsterbok"

Lycka till!
 

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Du kan tillverka din egna med hjälp av detta receptet:

Pappa Dranvars monsterbok

Detta är vad du behöver:

1. Ett par kontakter i den undre världen
2. Bläck och papper
3. Ett styck slumpvals generator
4. En liten bit av Piccasso's galenskap

Gör sa här
Ta kontakt med dina kontakter i den undre världen
och be dom att köpa ofantliga mängder LSD eller liknade hallucegiena droger, ga hem och las in dig i din boning.
Ta hälften av pillrerna och börja "Brainstorma", börja att skissa pa ett par hundra olika monster som saknar allt vad normal kropp heter(det är till detta som du använder din del av Piccassos galenskap). Sätt pa din slumpvals generator och sätt i dina vàrden dàr du behöver dem.
Ta resten av pillrerna och kom pa namn.

Nu skall du vara färdig med ditt ex av "Kalle's Monsterbok"

Lycka till!

ärligt talat NEj och ja, Hästarna är det enda som är intressant och en del av monsterna kan du efter lite funderingar sàtta in. Men kom ihag följande: Vissa ALDRIG en bild av monsteret ifran monster boken för da är risken stor att spelarna kommer att skratta ihjäl sig och du har ett spelmöte förstört


Stay plastic
 
G

Guest

Guest
Jag menar förstås inte "Nya spelarens" utan till exempel en bok som skulle heta "Yrken och karaktärer"

Jag kan fortfarande inte släppa vad det är man kan sakna här. Skulle den modulen innehålla ytterligare yrken? Finns det något yrke du saknar? Och vad gäller karaktärerna så anser jag att man får använda sin fantasi. NG ska inte IMHO behöva sitta och komma med en massa idéer till rp:s när de kan göra andra, vettigare, saker på den tiden.

/Tiamel
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Som jag skrivit tidigare skulle jag vilja ha en utförligare beskrivning, steg för steg hur man skaper t.ex en alkemist.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Det finns ju faktiskt rent tekniskt i grundboken hur man stegvis gör en karaktär och om du vill ha mer så finns det en bra tabel i någon av codex tidningarna. Den kanske inte är 100% vad du vill ha men den borde duga tycker jag.

-Moonshadow
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Jag vill ha en utförligare beskrivning av yrkena och personligheter som man kan inspireras av. Jag skulle kunna tänka mig en bok med bara sådant utan en enda tabell eller regel.
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Re: Ny Spelarens(OT?)

I drakar och demoner gillade jag karaktärsarketyperna (Jag vet inte i vilken bok de var).
Alla "Handböckerna" (som jag har iaf), t. ex. "Alver", "Kaos Väktare", "Drakar", "Hjältarnas Handbok", "Magikerns Handbok", "Krigarens Handbok" och "Tjuvar och Lönnmördare".
Förresten, när tycker ni att man ska ange "OT"? När meddelandet avviker från forumets eller föregående meddelandes "ämne"?

/Cernael - aka Tzohrnaïl
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Re: Gamal Spelarens

Man vet vad man har men inte vad man får.
Nöj dej med en tabel eller ännu bättre använd tabelen plus dina drakarböker en perssonlighetstyp är ju allmängiltig eller hur?
Hursomhaver det var bara ett vänskapligt råd eftersom din bok om den kommer antagligen lär dröja.


-Moonshadow
 
Top