Söker spelgrupp Ny spelare söker spelgrupp

Jumpido

Veteran
Joined
27 Aug 2023
Messages
2
Hej!
Jag heter Mathias, bor i Jönköping. Seden en tid tillbaka har jag velat ge mig in i DnD världen. Tyvärr har jag inga vänner som har tid eller intresse för detta, därmed är jag här.
Helst vill jag hitta en grupp för offline sessioner men online är ett bra andra alternativ. DnD är nytt för mig, som jag nämnde i rubriken.
Tar gärna emot tips, för både sökandet men även för att förbereda mig.

Tack på förhand!
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Hej, är det Dungeons & Dragons eller Drakar och Demoner du söker efter?

Jag har lust att dra igång en spelgrupp i nya Drakar och Demoner. Är lite småintresserad av Dungeons & Dragons, men har inte tid över just nu, då jag spelleder en grupp i Mutant Undergångens Arvagare.

I Jönköping finns annars en aktiv spelförening på gamla kulturhuset på Tändsticksområdet som jag tror heter G&B syd. Och där vet jag att de spelar D&D ibland.
 

Jumpido

Veteran
Joined
27 Aug 2023
Messages
2
Hej, är det Dungeons & Dragons eller Drakar och Demoner du söker efter?

Jag har lust att dra igång en spelgrupp i nya Drakar och Demoner. Är lite småintresserad av Dungeons & Dragons, men har inte tid över just nu, då jag spelleder en grupp i Mutant Undergångens Arvagare.

I Jönköping finns annars en aktiv spelförening på gamla kulturhuset på Tändsticksområdet som jag tror heter G&B syd. Och där vet jag att de spelar D&D ibland.
Hej Gnovald
Det är Dungeons and Dragons jag söker spelgrupp för.

Okej, hade inte koll på att det finns på kulturhuset. Jag får tag en promenad och prata med folket där! Tack för tipset.
 

Evol2005

Veteran
Joined
10 Nov 2023
Messages
1
Tjena, Mitt namn är Love, jag är 18 år, bor i Jönköping och är intresserad av DnD världen. Jag har ingen erfarenhet av DnD förutom MMOn Neverwinter som jag kör dagligen. Finns det någon spelledare eller andra spelare som hade kunnat hjälpa mig lära mer om DnD och möjligvisst starta en kampanj. Vet inte hur systemen funkar med att göra egen karaktär eller att göra kampanjer men vill gärna lära mig. Skriv gärna någon skulle vara intresserad :)
 
Top