Nekromanti Ny roman rivstartar

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Jag knackar klart den första sidan på en ny berättelse (länk >>>), ett skugghistoriskt äventyr, en fristående fortsättning på Iskriget.

Jag känner mig märkligt bekväm med att skriva sådana här äventyr på engelska. Berättelsens "jag" är Adèle von Rosen, doktorand i antika språk. Och jag vet hur hennes äventyr slutar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Jag knackar klart den första sidan på en ny berättelse (länk >>>), ett skugghistoriskt äventyr, en fristående fortsättning på Iskriget.

Jag känner mig märkligt bekväm med att skriva sådana här äventyr på engelska. Berättelsens "jag" är Adèle von Rosen, doktorand i antika språk. Och jag vet hur hennes äventyr slutar.
Otroligt roligt att höra.
Heja Anders! :gremdrink:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Gah! Jag kan inte vänta med att börja på min DaVincikods klon. Jisses vilken resa det ska bli. Men jag har ett visst spel att göra klart först! U go! Gillar den inledande meningen. Du verkar ha en skön stil!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Niklas73 said:
! U go! Gillar den inledande meningen. Du verkar ha en skön stil!
Tack för uppmuntran.

Jan Guillou (en författare vars verk jag inte gillar) har visat på de schyssta inledningarnas hantverk. "Döden kom med en ölbil" inleder Den demokratiske terroristen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Niklas73 said:
! U go! Gillar den inledande meningen. Du verkar ha en skön stil!
Tack för uppmuntran.

Jan Guillou (en författare vars verk jag inte gillar) har visat på de schyssta inledningarnas hantverk. "Döden kom med en ölbil" inleder Den demokratiske terroristen.
Trevligt. Inledningar ska var skarpa, de ska helst vara direkta och okonstlade, men på ett bra sätt. Jag som alltid tjatar om The Dark Tower älskar verkligen: "The man in black fled across the desert and the gunslinger followed."

Vill förövrigt skriva under på dålig erfarenhet av Guillou. Den erfarenheten är dock knapp och skaffades för länge sedan, but still - nej, inte min tekopp. Jag försökte med Arn och lade ihop första boken efter bara några sidor. Jag vill inte minst minnas ett torrt språk. Det är dock... tio år sedan, eller något sådant.
 
Top