Nekromanti Ny rollspelsform - spelarlöst!

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Spelledarlöst har ju funnits ett bra tag, vid det här laget. Jag ville hitta på något nytt. Så jag uppfann den helt nya trenden i rollspel: spelarlöst!

Att spela spelarlöst är det slutgiltiga svaret på rälsat/inte rälsat och konflikter om regeltolkningar mm. Det är helt enkelt en naturlig utveckling. Du kan äntligen förena tradspel med StoryYesterday (ellervarenuheter) och spela med Eons regler i Star Wars kampanjmiljö. Eller hitta på vad fan du vill, för ingen - INGEN! - kommer ju ändå att protestera ot dina motbjudande tokerier!

Jag har nyligen avslutat den första speltestkampanjen, med enbart strålande resultat. Jag gav mig själv en stående ovation, efter den värdiga slutstriden.

Detta är helt uppenbar en så fulländad form av rollspel, att den bara måste nå ut. Ni kan glömma alla andra former av rollspel. I framtiden kommer de enbart att fungera som dörrstoppare, bordsbensutjämnare eller tändmaterial i öppna spisen.

Därför kommer jag inom mycket kort tid att dra igång en kickstarter för detta. Jag räknar givetvis med att dra in enorma summor redan första dygnet. Därför kan jag redan nu avslöja att följande strechgoals kommer att finnas med:

- Vid 250 000 kr blir spelet även tärningslöst. Ja, det är sant - inga mer onödiga, action-stoppande "ska du slå eller?".

- Vid 500 000 kr blir spelet rollpersonslöst! Slipp ändlös bokföring, sudd-förstörda blanketter!

- Vid 750 000 kr blir spelet fantasilöst. Har du svårt att komma på en bra plot? Du behöver inte anstränga dig mer!

- Vid 1 000 000 kr slutligen, blir spelet helt gränslöst! Det kommer inte att finnas någonting i boxen - inga regler, inga tärningar, ingenting alls. Inte ens box!

Detta är så nydanande, att alla andra rollspel i framtiden kommer att te sig att spela Fia med knuff med två vitkålshuvuden som motståndare och en tärning som har ettor på alla sju sidor.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Det finns dock planer på en särskild födelsedagsutgåva till Dante. I h å r d p ä r m.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Äntligen ett rollspel som jag kommer att ha tid att både läsa och spela! Ta mina pengar!
 
Top