Nekromanti Ny rollperson!!

Janus

Veteran
Joined
2 Jun 2001
Messages
36
Location
Gôteborg, Linné, lägenhet, stol.
Min nyvarande rollperson möte just precis sitt öde, och jag skall skapa en ny. Men, jag vet inte vad för någon jag skall göra. Så därför behöver jag er ädla hjälp i mitt sökande efter en ny.
Så alltså vill jag att ni skall komma med förslag med en rollperson. Yrke, ras, personlighet hela skiten. Jag är helt ide uttorkad.

"If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Tja du kan ju spela ett tondövt halvtroll som envisas med att vara underhållare och han skriver sina egna visor som han sedan gladligen spelar upp för omgivningen./images/icons/smile.gif Visorna är allt från kärleksdikter till hjälteepos där han berättar om olika hjältars heroiska instaster, i detta fall det övriga RP:nas insatser.

Vad gäller personligen så är han en glad skit som tar livet med klackspark. Han har haft en lycklig barndom så därför förstår han inte att folk i allmänhet ser ned på halvtroll, själv älskar han världen och dess befolkning och han tror därför att alla älskar honom tillbaka. Som du nog har räknat ut så är han nämligen så som halvtroll brukar vara dvs inte så smart men stark.

Hoppas detta kan vara till nån hjälp.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
gör en krigare eller en sjöman!

Börja med att kolla <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...mber=113494&page=0&view=collapsed&sb=5">Kolla det här inlägget</A> och <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...Number=111266&page=1&view=collapsed&sb=5">det här inlägget</A> och till sist <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...Number=108380&page=2&view=collapsed&sb=5">det här inlägget</A>

Sedan gör du dig en jefla kool krigare med skyhög intelligens och psyke. Drämm alla FPn på nått musikintrument, hantverket poesi, trädgårdsodling eller nått annat stillsamt, låt RPn med en nästan fundamentalistisk övertygelse predika om kulturfördomar och om en bättre värld.

eller..


Eller så läser du <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...100909&page=&view=&sb=&vc=1#Post100909">detta inlägget</A> och skapar dig en sjöfarare! En riktig karl med lika stort stycke gott hjärta som grova armar. Går i sliten skjorta året runt i alla väder. Han tittar inte på vädret han känner. Allt som oftast blir han frånvarande och då ser han främmande platser, känner dofter av exotiska kryddor och varor, hör främmande språk och känner vindar som aldrig har någonsin har letat sig upp så här långt norrut.


Dessa karaktärer blir kanske inte så lyckade att spela på yrkesnivå amatör precis, men då får du helt enkelt fantisera dig 30 år bakåt i tiden då Krigaren ännu var en hetlevrad student och då Sjömannen ännu matade fiskarna med magsaftbehandlat innehåll....

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Hasse gav mig en idéei sitt inlägg. varför inte göra en underhållare på någonstans runt 17-20 år, som envisas med att jämt vara glad och positiv T.O.M. när 10 troll just ska till att klubba ner dem. Någonting i stil med. Vad roligt nu får vi nog antagligen väldigt ont men vi får se saken från den ljusa sidan. Vi åker iallafall inte på spö av ett gäng vackra flickor...Sedan kan man ju tänka sig att när dom gått vilse i labyrinter att han häver ur sig: Vilken tur att vi gick vilse nu lär vi få se nästan hela labyrinten i stället för bara en del. Lägg dessutom till att han är klåfingrig och blå¨ögd sedan har du en underbar karaktär som kommer driva både SL och dom andra spelarna till vansinne med sina blåögda kommentarer, sina glada tillrop och sin oklanerliga förmåga att alltid pilla på fel saker vid fel tillfälle. Lycka till!

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Du kan ju försöka med den peron jag kommer att göra näst gång min snubbe dör.

En sprätthök (finns i DoD4, men det gär lika bra med en krigare) som är stenrik och som tror att alla problem går att lösa med pengar och som tror att han är odödlig då han har en grymm plåtrustning.

Personen skulle vara extremt stor på sig, och alltid skryta om sina pengar. Men egentligen är han ganska paranoid, något som dock inte behöver märkas så mycket, så länge han har rustningen på sig.
 

Salandras

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
45
Jag har alltid tyckt det är roligt att spela den egoistiske magikern som förråder sina vänner för ett gratis stop med vin.

Salandras, din dolk i ryggen
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Om jag skulle spela DoD6 (just nu är jag SL) skulle jag spela en Helig krigare. Så nu vet du det... :)

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
en rollperson som jag (i egenskap av SL) och en spelare skapade idag rockar totalt, han är en halvlängdsman, som när han uppnådde vuxen ålder flyttade till en stad befolkad av människor. där blev han anställd som tobaksprovare av en stor köpman, och det är också han största passion. i övrigt fungerar han som rent allmän örtamästare, med njutningsdroger som specialitet. annars håller jag själv på att skissa på en människa som är fanatisk (men väldigt karismatisk) gatupredikant, i den religion som jag skapat för min egen lilla värld.

edit: hur kul det än kan vara att spela karaktärer med väldigt extrema/speciella personligheter, så tänk på att det oftast brukar bli ganska drygt att (roll)spela dom efter ett tag. det är iallafall den uppfattning som jag efter erfarenhet fått.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by BoGGiT on 2001-08-19 19:12.</EM></FONT></P>
 

Tage

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
34
Dvärgkrigare med hetsigt humör. Drar sig inte för att möta döden i en strid.!
Vapenuppsättning. HH:Stridsyxa VH:Kroksabel
/images/icons/cool.gif(Det kanske verkar konstigt att en Dvärg använder kroksabel (enligt mig iaf), men jag har en förkärlek för enhandssvärd... Yxan är dessutom ett måste för en dvärg! Eller? /images/icons/wink.gif )


Böj knä för hans nåd Draken, eller era knän skall böjas åt er
- Taim
 
Top