Nekromanti Ny religion: Shamanism (DoD6)

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
För er som vill ge skogstrollen en lite större del i erat spelande kan använda regler på min sida för att göra skogstrollen spelbara OCH inte nog med det, där finns även deras egna religion, shamanismen.
Adressen är: <A HREF="http://zwap.to/svultnasvinet" target="_new">http://zwap.to/svultnasvinet</A>(blev du nöjd nu Feuflux?/images/icons/smile.gif)

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Sitor är död.... nej men allvarligt talat så är reglerna om shamanism redan klara och jag letar bara efter lite fler "böner". Om någon här anser att dom har något passande så får ni gärna skicka dem till mig. Dom får gärna vara lite humoristiska (dock inte löjliga) och helst inte för bra. Ett lysande exempel är bönen nageltrång, effekten får ni räkna ut själva=). Mer seriösa förslag är dock mer än välkommna eftersom skogstollen trots allt är menade att spela seriöst med, trots att dom nog skapar en del roliga situationer.

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Ordeith

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
16
Location
Gårdsjö
Vad sägs om en bön som gör så att tungan svullnar så att man inte får luft på en viss tid. Vad för slags tärnings slag man ska använda för att få fram hur länge det ska vara är nog du bättre på att avgöra än mig.Men det ska väll hellst inte vara så länge så att individen dör om man nu inte slår perfekt. (Bara ett förslag som lika gärna kan vara värdelöst)

Let the dragon ride again on the winds of time
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jaja...

Nu har jag ju inte 6.0:an. Men ja kan ju ge lite förslag som du får spinna vidare på:
--> Klumpfot, foten (ena) sväller upp. =)
--> Lamhet, någon kropsdel kan bli förlamad i ett X antal min.
--> Gudomlighet, betraktar någon som en gud.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Trevligt att folk läser mina inlägg och inte blir alltför arga på mig för att jag klagade över HTML-brist.../images/icons/smile.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Några förslag

<EM>"nageltrång"</EM>
Påminner rätt mycket om gamla shamanism-skolan som fanns till svartfolk.

<EM>"Gudomlighet"</EM>
Påminner om AURA till Illusionism. Bra förslag.

Torfiga förslag från min fantasi och div. rollspel:
TILLKALLA ANDE - Tillkalla någon sorts ande och <EM>kan prata</EM> med denne.
FINNA - Finna en sak/varelse inom viss räckvidd. Dock inte odöda.
HELA - Läka ett KP el. två, kanske tre.
LÖFTE - Binder ett offer att hålla sitt löfte som denne ger.
FÄNGLSA ANDE - Knappast populärt bland andarna.
FÖRUTSE - Förfädersande ger en kryptisk glimt utav framtiden.
VÄGLEDNING - Naturande ger plus på naturfärdigheter.
SKRÄCKSLÅ - Anden "phasar" igenom ett offers kropp eller visar sig för offret så att denne blir rädd.
EXORCISM - Fördriver en ande.
ANDESKYDD - Shamanen ritar en linje (ofta cirkel) och så fort någonting levande passerar linjen varnas shamanen.
ANDEFLYKT - Alla andar inom viss kort räckvidd måste ge sig iväg från området.
MINNE - Förfädersande ger historisk information om stora händelser på platsen shamanen är på.
ANDERESA - Kan låta en ande ta över ens kropp för att hålla kroppens funktioner i drift medan ens egen ande kan sväva iväg för att utforska.
DIMENSIONSVANDRING - Hitt' på nå't. Gäller bara själen, inte kroppen.
INFORMATION - Naturande kan besvara en enkel ja/nej om vad som hänt på området.
SPÅR - Naturande gör ett visst spår självlysande, enbart synlig för shamanen och kan inte göras i städer.
BLIXT - En blixt slår ner från himlen dit shamanen vill. Måste vara lite molnigt.
FÖRBANNELSE - Offret blir sjuk.
FÖRVIRRA - Offret får minus på INT, om den når ner till 0 så blir offret stillastående utan att veta vad den ska göra.
GLIMT - Anden gör att offret ser nå't i ögonvrån.
KLUMPIGHET - Minskar SMI. Om den når ner till 0 fumlar offret på alla SMI-baserade slag.
OLYCKA - Offret fumlar på sitt nästa SMI-slag med den värsta tänkbara effekten och skadar denne 1T6 KP.
SE ANDAR - Ser i andevärlden sina egna ögon istället för den riktiga världen. I min värld så finns det andar överallt men levande varelser kan inte se dem.
ANDEVAPEN - Kan göra så att ett vapen kan träffa och göra skada på en ande.
SJÄLASKYDD - Fungerar som besvärjelsen SKYDD.
VÄLSIGNELSE - Ger alla med den rätta tron minus på ev. skräcktabell, plus på Uppt. fara och alla fummel räknas bara som ett misslyckande.
DJURSKYDD - Inga djur attackerar offret om inte offret attackerar djuret.
UPPTÄCKA - Räknar upp alla saker med själ som finns inom området. Shamanen kan säga max/min STO som sakerna ska ska ha. I min värld så har även en sten en själ, bara den inte bearbetats utav en varelse.
KAMOUFLAGE - Naturande som ger plus på Gömma sig och Kamouflage. Måste vara i naturen.
FALSKTAL - Shamanen kan "sätta dit" en mening i någons mun eller låta den vara tyst för en kort stund.
SPÖKSKUGGA - En ande kan förvandla sig till en skugga (=2D) och röra sig som en skugga men inte skada/röra något.
FLYTTA - Bär möbler och fixar adressändringen till Posten.. Bara skoja. Flytta ett föremål men föremålet lyder fortfarande tungdlagen.
GLÄDJA - Offert mister ev. tvivel och dilemman.
MODFÄLLA - Offret blir dyster.
SPÖKTAL - Gör att anden kan tala och/eller tala genom anden så att det är andens röst som låter.

AURA - Offret ser gudomlig ut och ev. attackarare tvekar till att attackera denna pers.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker shamanism är mer av en religion än en "magiskola"
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
Re: Några förslag

Skapa relik - Shamanen binder en ande till en del av den dödes kropp. OBS kan endast ske om perssonen har varit död i mindre än 12 timmar.
Ande guide- då shamanen färdas på andeplanet kan han fråga denna ande om vägledning om vart han skal bege sig föra att finna svar på sina frågor. - besvärjelsen måste läggas innan inträde på andeplanet.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 

Ordeith

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
16
Location
Gårdsjö
Re: JAJA! MERMER! NT

Kunna tämja med en bön ett djur som ej kan göra betydlig skada men som kan spana åt schamanen typ en Ekorre eller nått. Inte med särskilt mycket STO

Let the dragon ride again on the winds of time
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Kom på en till

AVLÄSA AURA - Kan se om personen är öppen eller sluten, stark (hög PSY/SPI) e.t.c.

/[color:green]Han</font color=green> som nog ska spara det han själv skrivit
 
Top